بیشترین بازدهی هفته آخر شهریور ماه

نمادهای برتر بورس /تحرکات مشکوک پول حقیقی

کدخبر: ۵۲۳۵۱۸
در روند معاملات هفته سهم هایی با جریان مشکوک و قابل توجهی از پول حقیقی مواجه بوده اند. تعدادی از نماد ها نیز به نسبت سایر سهم های بازار بازدهی بیشتری در این هفته داشتند. این نماد ها برای تحت نظر بودن ارزشمند هستند و پیش بینی می کنیم که این سهم ها برای هفته پیش رو عملکرد مناسبی داشته باشند.
 نمادهای برتر بورس /تحرکات مشکوک پول حقیقی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران؛ در جریان معاملاتی هفته اخیر شاخص کل بورس تهران روندی نزولی داشت و شاهد چهار روز منفی در 4 روز معاملاتی این هفته بودیم. شاخص کل هم وزن در این هفته عملکردی مشابه شاخص کل داشت و در 4 روز معاملاتی  هفته منفی بود. اما  در بین نماد های بورس تهران، آن هایی که احتمال بیشتری برای رشد در هفته آتی دارند کدام نمادها است؟ مسئله مهم در این گزارش این است که تحلیل های بازار سهام کاملا احتمالی بوده و مسؤلیت معاملات به عهده معامله گران است. ما برای مشخص کردن نماد های پر پتانسیل بازار از تحرکات مشکوک هفته و بیشترین بازدهی هفته استفاده می کنیم.

تحرکات مشکوک هفته

درهفته گذشته معاملات روزانه سهام با کاهش مواجه بود و شاهد رکود معاملاتی بودیم. روند معاملات در این هفته از دو دستگی صنایع سبک و سنگین خارج شد و بازار در بعضی از روز ها قرمز یک دست بود. در هفته گذشته نماد های ریالی بازار که مدتی را با رشد قیمتی و جذب پول حقیقی سپری کرده بودند با خروج پول حقیقی مواجه شدند اما اصلاحی در جهت رشد صنایع سبک صورت نگرفت.

این تغییر روند معاملات به نسبت هفته های قبل نشان دهنده حرکت بازار به سمت تعادل است و کاهش رفتار های هیجانی سهامداران خرد باعث شده جریان پول حقیقی برای سرمایه گذاری مورد هدف قرار گیرد. در خصوص تحرکات مشکوک پول حقیقی ما از چند منظر به بررسی جریان پول حقیقی پرداخته ایم. در بین دوازده نمادی که در روز چهارشنبه سی شهریور ماه از نظر پول حقیقی با تحرکات مشکوک مواجه بوده اند، هر دوازده نماد در ارزش خرید حقیقی هفته به نسبت هفته قبل رشد کرده اند. این افزایش سرانه خرید حقیقی نشان از توانایی این نماد ها برای بازدهی قدرتمند در آینده ای نزدیک دارد.

حجم مشکوک هفته07.01

نماد حریل از صنعت حمل و نقل با ورود 6 میلیارد و 220 میلیون تومانی پول حقیقی در چهارشنبه همراه بوده که با روند رو به رشد پول حقیقی مواجه است. نماد ولشرق نیز چهارشنبه 5 میلیارد و 570 میلیون تومان خالص پول حقیقی داشته، در صورتی که در روزهای قبل خالص جریان پول حقیقی برای این نماد منفی بوده است که این نماد را در بخش افزایش ناگهانی جریان پول حقیقی قرار می دهد.

نماد شکربن نیز از صنعت محصولات شیمیایی در روز چهارشنبه 4 میلیارد تومان خالص جریان پول حقیقی روزانه داشته، در صورتی که در روزهای قبل خالص جریان پول حقیقی برای این نماد منفی بوده است که این نماد را نیز در بخش افزایش ناگهانی جریان پول حقیقی قرار می دهد. نمادهای شلیا، فزرین، ختور و زپارس به ترتیب از صنایع کانی غیر فلزی، فلزات اساسی، خودرویی و زراعت در جریان معاملات این هفته خود توانستند با ثبت خالص جریان پول حقیقی هفتگی مثبت و رشد این متغیر در روز چهارشنبه یک روند رو به رشد را در ورود پول حقیقی هفتگی خود ایجاد کنند که این روند نشان دهنده روی آوری سرمایه گذاران به این سه نماد است. نماد های فنوال، سفارس، ولکار، تیپیکو و رنیک نیز در روز چهارشنبه با افزایش ناگهانی ورود پول حقیقی مواجه بودند.

بیشترین بازدهی هفته آخر شهریور ماه

نماد بتک با 28.8 درصد رشد قیمت، بیشترین رشد هفتگی را در بین سهام های بازار سرمایه داشته است. نماد غپاذر نیز با خالص پول حقیقی هفتگی هزار و 500 میلیون تومانی نیز با رشد قیمت 17.5 درصدی دومین بازدهی مثبت را در هفته آخر شهریور ماه داشته است. نماد گکوثر با 14.5 درصد بازدهی هفتگی رتبه سوم بازدهی را کسب کرده است.

نماد کورز نیز با رشد 12 درصدی در این هفته سود خوبی را نصیب سهامداران خود کرده است. نمادهای اتکاسا، ختور، ولشرق، خمهور و سفاسی با بازدهی بیش از 11 درصد در هفت روز معاملاتی گذشته عملکرد قیمتی مناسبی داشته اند.

سهم هایی که در این هفته با افت قیمت شدید همراه بوده اند، با نگاهی برارزش معاملات روزانه و نمودار تکنیکال، می توان برای آن ها برگشت روند را در هفته آتی پیش بینی کرد. سهم هایی که در  هفته گذشته توانسته اند با صف خرید چند روزه همراه‌ باشند احتمال میرود تا در جریان معاملات هفته پیش رو نیز عملکرد مناسبی داشته باشند. در بررسی صنایع  هفته نیز شاهد هستیم که صنایع سبک بازار رشد تراز شاخص صنعت داشته اند. سهام های عنوان شده در این گزارش برای بررسی سرمایه گذارانی مناسب است که هدف کوتاه یا میان مدت برای سرمایه گذاری دارند.

بازدهی هفته07.01

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید