3 نماد اثرگذار بر رشد شاخص کل بورس؛

پایان سبز بورس در هفته سوم مهر /صف‌های فروش جمع شدند

کدخبر: ۵۲۷۰۴۸
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی صعود کرد و توانست ریزش روزهای میانی هفته را جبران کند.
پایان سبز بورس در هفته سوم مهر /صف‌های فروش جمع شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه بیستم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 6 هزار و 205 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 319 هزار و 789 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و 391 واحدی در سطح 380 هزار و 270 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 55 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 971 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شپدیس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «شتران» و «اپال» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «دماوند» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «فرابورس» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فمراد صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ولشرق و زاگرس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 284 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 988 میلیارد تومان بود که 48 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 96 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در هفته جاری بود. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 81 نماد صف خرید داشتند و 48 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 28 درصدی به 182 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 16 درصد کاهش یافت و 93 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 10 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 103 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید 29 میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و دانا (شرکت بیمه دانا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها 3 نماد آسیاتک، ولشرق و فمراد صف فروش داشتند.

photo_2022-10-12_13-50-28

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید