نقشه بازار سهام 30 مهر بر مبنای ارزش معاملات؛

ردپای بزرگان در ریزش بورس /2 نیمه متفاوت بازار

کدخبر: ۵۲۹۲۷۹
امروز قیمت سهام اغلب بزرگان بازار ریزش داشت و کگل ، کچاد و فولاد بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای شتران ، شپنا و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.
ردپای بزرگان در ریزش بورس /2 نیمه متفاوت بازار

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار بورس به وسیله صورت های شش ماهه منتشر شده، حمایت می شد و شاخص های بازار در نیمه اول معاملات رشد کردند اما در نیمه دوم بازار افت قیمت سهم های سنگین، باعث منفی شدن شاخص کل شد.

ریزش شاخص کل بورس

در معاملات روز شنبه 30 مهر ماه، شاخص کل بورس تهران نسبت به روز معاملاتی قبل هزار و 219 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 308 هزار و 946 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس بر خلاف شاخص کل با رشد 400 واحدی در تراز 378 هزار و 994 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد تراز 1.33 واحدی در سطح 17 هزار و 854 واحد قرار گرفت.

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پانزدهمین روز متوالی منفی بود و 98 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام نوری اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن منفی 21 میلیارد تومان بود.

پس از نوری نمادهای تمحرکه و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. از طرف دیگر نمادهای قیستو و شاوان نیز به ترتیب با 29.7 میلیارد تومان و 16.8 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را در روز شنبه تجربه کردند.

1

صف های خرید و فروش بورس در آخر مهرماه

در معاملات روز شنبه 30 مهر ماه 87 نماد صف خرید داشتند و 47 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 20 درصدی به 220 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 26.8 درصد کاهش یافت و 71 میلیارد تومان بود.

نماد های پیشران بازار سهام 30 مهر

امروز قیمت سهام اغلب بزرگان بازار ریزش داشت و کگل ، کچاد و فولاد بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای شتران ، شپنا و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا ، شاوان و خدیزل بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای زاگرس ، شراز و ددانا بیشترین تأثیر کاهشی را در افت شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورسی امروز نیز شپنا بیشترین تراکنش را داشت و صدرنشین شد و شتران و خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی ، کمرجان و شاوان پرتراکنش ترین نماد ها بودند.

رشد ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با رشد 30 درصدی نسبت به ارزش کل معاملات روز چهارشنبه به 29 هزار و 169 میلیارد تومان رسید. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 32 درصدی به نسبت روز چهارشنبه به رقم 2 هزار و 49 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بازار1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید