گزارش «اقتصادنیوز» از صف های بازار سهام امروز؛

حمایت حقوقی از بورس تهران /شبندر صدرنشین شد

کدخبر: ۵۳۱۱۵۶
اقتصادنیوز: امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند، هر سه نماد با تقاضای حقوقی و ورود پول حقوقی مواجه شدند.
حمایت حقوقی از بورس تهران /شبندر صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه هشتم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 9 هزار و 837 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 254 هزار و 464 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با افت هزار و 899 واحدی در سطح 356 هزار و 241 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 9 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 150 واحد قرار گرفت. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند، هر سه نماد با تقاضای حقوقی و ورود پول حقوقی مواجه شدند. در مقابل نمادهای «غکورش»، «کویر» و «های وب» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «غصینو» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، دی و مادیرا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 870 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 696 میلیارد تومان بود که 48 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 459 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 93 میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 12 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نمادوتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید 5 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وتعاون، نمادهای کشرق (شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود) و خچرخش (شرکت چرخشگر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غکورش تعلق داشت که ارزش آن 29  میلیارد تومان بود. پس از غکورش، نمادهای غدشت، وآذر، فسپا و شکام صف فروش داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید