جهش شاخص بورس تهران؛

سبزترین روز بورس در سال 1401 /شستا در صدر

کدخبر: ۵۳۲۵۵۹
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران بیش از 44 هزار واحد رشد کرد که بیشترین صعود شاخص در سال 1401 است.
سبزترین روز بورس در سال 1401 /شستا در صدر

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه چهاردهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 44 هزار و 782 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 328 هزار و 324 واحد رسید. رشد 44 هزار واحدی بیشترین صعود شاخص در سال جاری است. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 9 هزار و 34 واحدی در سطح 374 هزار و 784 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 321 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 707 واحد قرار گرفت. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «بالبر»، «تنوین» و «افق» معدود قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تماوند»، «بساما» و «اوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 122 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 559 میلیارد تومان بود که 23 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 83 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 338 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه 160 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 135 درصدی به 317 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 30 درصد کاهش یافت و 78میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 271 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد فملی (شرکت ملس صنایع مس ایران) با صف‌ خرید 36 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فملی، نمادهای حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) و کروی (شرکت توسعه معادن روی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید