گزارش «اقتصادنیوز» از ارزش معاملات بازار سهام؛

جهش بورس بر دوش بزرگان /فرابورس کانال عوض کرد

کدخبر: ۵۳۳۰۶۵
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران بیشترین صعود در سال جاری را ثبت کرد و نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند.
جهش بورس بر دوش بزرگان /فرابورس کانال عوض کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شانزدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 45 هزار و 73 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 389 هزار و 749 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 13 هزار و 247 واحدی در سطح 393 هزار و 109 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 395 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 231 واحد قرار گرفت. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «زپارس»، «تنوین» و «بالبر» معدود قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «حآفرین» و «حخزر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شبندر و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ثرود و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 143 هزار و 912 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 135 هزار و 408 میلیارد تومان بود که 94 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 49 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 769 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 5 ماه اخیر از 4 خرداد ماه به این سو است. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه 330 نماد صف خرید داشتند و 19 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 190 درصدی به 803 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 45 درصد کاهش یافت و 42 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 661 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) با صف‌ خرید 50 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خگستر، نمادهای شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک