پیش بینی بورس فردا 24 آبان 1401 / فعلا خرید نکنید

کدخبر: ۵۳۴۷۱۱
اقتصادنیوز: بازار در هفته پیش رو منتظر خبرهایی از بودجه سال 1402 است و فعلا برای خرید دست نگه داشته است تا اوضاع برای نوسان گیران مساعدتر شود.
پیش بینی بورس فردا 24 آبان 1401 / فعلا خرید نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز  دوشنبه با افت بیش از 10 هزار واحدی همراه شد و شاخص کل به محدوده یک میلیون و 408 هزار واحدی برگشت.

همانطور که در روزهای قبل اشاره شد اهالی بازار این انتظار را داشتند که بازار کمی اصلاح کند اما سؤال مهم این است که اصلاح با ریزش‌های سنگین همراه است یا تنها با چند کندل دوباره به مسیر صعودی برگشت؟

از منظر تکنیکالی شاخص حداقل باید به اندازه 23 درصد از موج قبلی خود را اصلاح کرده باشد تا بگوییم اصلاحی در نمودار رخ داده است. در غیر این صورت و با دیدن اعداد و ارقام کمتر، اصلاح محسوب نمی‌شود و به عنوان یک نوسان در بازار تلقی می‌شود.

شاخص اندیکاتور RSI  هم به زیر استاندارد 70 واحدی نزولی کرد تا هوای هیجان خرید کاملا از بازار خارج شود. بازار در هفته پیش رو منتظر خبرهایی از بودجه سال 1402 است و فعلا برای خرید دست نگه داشته است تا اوضاع برای نوسان گیران مساعدتر شود. همچنین خیلی از صندوق های سرمایه گذاری بزرگ در این روز ها اقدام به تغییر در ساختار پرتفوی خود می کنند تا بتوانند برای شش ماه دوم سال و با توجه به خبرهای بودجه ای بازدهی خوبی برای نیمه دوم سال ایجاد کنند تا حداقل افت‌های ایجاد شده در 7 ماه گذشته را از بین ببرند.

21

اما در شاخص هم وزن با افت امروز کندل نزولی و الگوی کندلی ( شمعی- ژاپنی ) به نوعی تایید شد تا اهل فن به این موضوع اذعان کنند که شاخص هم وزن هم برای مدتی هرچند کوتاه تصمیم به نزول دارد.

چیزی که در بازار این روز ها دیده می‌شود این است که خیلی از افراد دست به نقد ایستاده اند تا به محض رسیدن اخبار خوب اقدام به خرید کنند و به این سنت خرید در بازار سرمایه پایبند باشند که گفته می‌شود با شایعه می‌خرند و با خبر می‌فروشند. 

در بازار روز دوشنبه گروه متانولی خیلی مورد استقبال قرار گرفت به طوری که نماد پتروشیمی زاگرس و شفن تا صف خرید پیش رفتند.

باید دید که بازار سرمایه فردا را چگونه شروع می‌کند و خریدران چقدر روی خوش به بازار نشان می دهند. در صورتی که بازار فردا را هم کم رمق و منفی شروع کنیم چهارشنبه را نیز باید منفی به پایان ببریم تا همه چیز به هفته آینده موکول شود. هفته‌ای که هر ساعت از آن و هر صحبت و مصاحبه دولتمردان و مجلس نشینان در خصوص بودجه تا نهایی شدن آن برای بازار سرمایه سرنوشت ساز خواهد بود.

22

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید