گزارش «اقتصادنیوز» از ارزش معاملات بازار؛

بورس در مدار صعود /افزایش ارزش صف های خرید

کدخبر: ۵۳۵۱۴۹
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی رشد کرد و در مدار صعودی باقی ماند.
بورس در مدار صعود /افزایش ارزش صف های خرید

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه بیست و پنجم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 3 هزار و 149 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 413 هزار و 573 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با صعود هزار و 701 واحدی در سطح 401 هزار و 470 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 47 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 478 واحد قرار گرفت. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «پارسان»، «وغدیر» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «شپدیس» و «وصندوق» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «ددانا» و «پخش» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «غصینو» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و تلیسه پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 696 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 819 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 92 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 93 نماد صف خرید داشتند و 23 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افزایش 78 درصدی به 226 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 21 درصد کاهش یافت و 205 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 86 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از حتوکا، نمادهای شفا (شرکت سرمایه گذاری شفا دارو) و بالاس (شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید