پیش بینی بورس فردا 7 آذر 1401 / سکوت ادامه دار بازار سهام

کدخبر: ۵۳۷۶۲۱
اقتصادنیوز: ارزش معاملات گروه خودرویی امروز حدود 580 میلیارد تومان بود که با کسر از 2 هزار و 114 میلیارد تومان؛ سهم سایر گروه ها از ارزش معاملاتی نزدیک به 1500 میلیارد تومان می شود که این رقم نشان از سکوت بازار در این روزها است.
پیش بینی بورس فردا 7 آذر 1401 / سکوت ادامه دار بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز ارزش معاملات بورس تهران حوالی 3 هزار و 384 میلیارد تومانی بود که از این رقم سهم معاملات خرد در بازار بورس حدود 2 هزار و 114 میلیارد تومان شد که این رقم در نیمه اول بازار حوالی 1500 میلیارد تومان بود.

اگر معاملات این روز های گروه خودرویی را از بازار کنار بگذاریم، بازار بورس تهران اعداد و ارقام کمتری را در خصوص ارزش معاملاتی به خود خواهد دید. 

ارزش معاملات گروه خودرویی امروز حدود 580 میلیارد تومان بود که با کسر از 2 هزار و 114 میلیارد تومان؛ سهم سایر گروه ها از ارزش معاملاتی نزدیک به 1500 میلیارد تومان می شود که این رقم نشان از سکوت بازار در این روزها است.

بازار نیم نگاهی به قیمت فردای نفت خواهد داشت تا ببیند نفت فردا را چگونه آغاز خواهد کرد؟ نفتی که قرار است با بیانه اتحادیه اروپا سقف قیمتی جدیدی را برای خرید از روسیه ثبت کند. البته این موضوع به طور مشخص از  پنجم دسامبر تعیین تکلیف می‌شود. 

موضوع دیگری که این روزها در بازار و قبل از بودجه مورد بحث اهالی بازار سرمایه است میزان حقوق دولت در خصوص معادن است که این موضوع را هم بهرام شکوری رییس انجمن مس ایران در برنامه بولتن اکوایران مطرح کرده و معتقد است نگاه غیرکارشناسی به حقوق دولتی می‌تواند معادن را تعطیل کند. همچنین به زمزمه هایی که در خصوص حقوق دولتی معادن در بودجه سال آینده شکل گرفته، پرداخته است.

در بازار امروز هر چقدر که خودرویی ها تلاش کردند تا بازار را مثبت کنند از سمت دیگر گروه‌های دیگر بازار در تلاش برای منفی و اصلاح بازار بودند. از نگاه تکنیکالی که شاخص را بررسی می کنیم افت امروز نیز در حدی نیست که بتواند مسیر حرکت بازار را مشخص کند و بازار به یک کندل قوی صعودی و یا نزولی احتیاج دارد.

101

هرچند که شاخص کل بورس تهران از سقف قیمتی چند هفته خود حدود 1.5 درصدی افت کرده است (از نظر مقداری 20 هزار واحد) اما هنوز استانداردهای تکنیکالی برای اصلاح را تایید نکرده است و این افت در حد یک نوسان برای تکنیکالیست‌ها تلقی می‌شود.

اما شاخص کل هم وزن همچنان و با آرامش خاصی درحال افزایش است که این موضوع در خلاف جهت اندیکاتور RSI  است که یکی از نشانه‌های واگرایی محسوب می‌شود.

در نمودار شاخص هم وزن میانگین های 200 روزه و 55 روزه با هم در یک نقطه به تلاقی رسیدند، که این موضوع می‌تواند نقطه امیدی برای رهایی از واگرایی ایجاد شده باشد و شاخص هم وزن با این سیگنال تکنیکالی به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

اما به دلیل ارزش معاملاتی پایین در بازار سرمایه خطای این موارد بسیار بالا می‌رود چرا که با مقادیر کم ارزش معاملاتی نمی‌توان در خصوص قطعیت و یا عدم قطعیت یک موضوع صحبت کرد. چرا که هنوز خریداران و فروشندگان وارد میدان نبرد نشده‌اند و تنها نظاره‌گر بازار هستند و ظاهرا اهالی بازار نقد بودن را ترجیح می‌دهند.

1023

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید