شاخص بورس صعود کرد /خودرو صدرنشین شد

کدخبر: ۵۳۸۰۵۵
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران به رقم یک میلیون و 414 هزار و 203 واحد رسید.
شاخص بورس صعود کرد /خودرو صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه هشتم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 5 هزار و 584 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 414 هزار و 203 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 968 واحدی در سطح 412 هزار و 653 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 46 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 683 واحد قرار گرفت.  

خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات سه‌شنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و 37 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 33 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای آریا (شرکت پلیمر آریا ساسول) و خساپا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران 

امروز نمادهای خودرویی قرمزپوش بودند و در مقابل گروه املاک و مستغلات سبزترین گروه بازار بود. نمادهای «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «شراز» و «شاوان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «رنیک» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، دی و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 743 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 823 میلیارد تومان بود که 36 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 453 میلیارد تومان رسید. 

مازاد تقاضا در بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه 83 نماد صف خرید داشتند و 24 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 8 درصدی به 314 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 10 درصد کاهش یافت و 190 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 205 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد اخابر (شرکت مخابرات ایران) با صف‌ خرید 43 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی) و کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید