خودرو؛ صدرنشین پرتراکنش ترین نمادهای بازار سهام

صعود شاخص‌ها در روز کم رمق بورس +اینفو

کدخبر: ۵۳۸۲۷۸
اقتصادنیوز: در روزی که معاملات سهام رکودی‌تر از روزهای پیش بود، شاخص‌ها نیز رشد اندکی را پشت سر گذاشتند.
صعود شاخص‌ها در روز کم رمق بورس +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه نهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 3 هزار و 167 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 417 هزار و 371 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 463 واحدی در سطح 413 هزار و 115 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 7 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 691 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «فملی»، «وبانک» و «کگل» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «وبملت» و «خساپا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «شبصیر» و «ودی» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «فغدیر» و «فزر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، سبزوا و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 11 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 496 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 908 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 57 نماد صف خرید داشتند و 34 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 41 درصدی به 186 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش یک درصد افزایش یافت و 192 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 60 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف‌ خرید 18 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نمادهای بوعلی کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و فنوال (شرکت نورد آلومینیوم) بیشترین صف خرید را داشتند. 

photo_2022-11-30_13-44-40

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید