بهبود معاملات بازار سهام؛

سبقت خودروها در بورس تهران +اینفو

کدخبر: ۵۳۹۲۲۱
اقتصادنیوز: در روزی که معاملات بورس رونق نسبی پیدا کردند، نمادهای خودرویی بازار سبزپوش شدند.
سبقت خودروها در بورس تهران +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه سیزدهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 138 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 417 هزار و 859 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 94 واحدی در سطح 414 هزار و 113 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 15 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 657 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز گروه «خودرو و ساخت قطعات» سبزترین گروه بازار بود و نمادهای «خودرو»، «فارس» و «خساپا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «میدکو»، «شبندر» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «خدیزل»، «ارفع» و «ددانا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «پخش» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ثالوند و سبزوا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 806 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 858 میلیارد تومان بود که 37 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 300 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه 78 نماد صف خرید داشتند و 29 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 80 درصدی به 258 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 56 درصد افزایش یافت و 264 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 80 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) با صف‌ خرید 24 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) و خمهر (شرکت مهر کام پارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید