سومین روز نزولی نماگر اصلی بازار سهام؛

ریزش شاخص بورس در پررونق ترین روز معاملاتی 4 هفته اخیر

کدخبر: ۵۴۰۰۰۵
اقتصادنیوز: در روزی که ارزش معاملات سهام به بیشترین میزان در 4 هفته اخیر رسید، شاخص کل بورس تهران ریزش کرد.
ریزش شاخص بورس در پررونق ترین روز معاملاتی 4 هفته اخیر

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 6 هزار و 579 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 402 هزار و 824 واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 893 واحدی در سطح 417 هزار و 84 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 47 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 563 واحد قرار گرفت. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «میدکو»، «وپاسار» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «فغدیر» و «سمگا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فتوسا و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 19 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 299 میلیارد تومان بود که 16 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 28 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 390 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 4 هفته اخیر است. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 73 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی به 279 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 70 درصد کاهش یافت و 57 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 202 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 77 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید