گزارش «اقتصادنیوز» از صف‌های بازار سهام 27 آذر؛

سقف شکنی شاخص کل بورس /بازگشت به کانال 1.5 میلیونی

کدخبر: ۵۴۲۵۸۷
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران پس از 5 ماه به کانال یک میلیون و 500 هزار واحد بازگشت.
سقف شکنی شاخص کل بورس /بازگشت به کانال 1.5 میلیونی

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه بیست و هفتم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 30 هزار و 308 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 500 هزار و 242 واحد رسید تا پس از 5 ماه به کانال 1.5 میلیون واحدی برگردد. 

اما شاخص هم وزن بورس با افزایش 7 هزار و 484 واحدی در سطح 443 هزار و 962 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 164 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 22 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز مانند روزهای کاری گذشته نماد «فارس» بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص داشت و پس از آن، نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «خساپا»، «وآذر» و «خزامیا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «هرمز»، «زاگرس» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «بنو» و «فرابورس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و بپاس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 640 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 467 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 38 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 68 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه 135  نماد صف خرید داشتند و 14 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی به 335 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 44 درصد افزایش یافت و 223 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 236 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران)  با صف‌ خرید 28 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای ساینا (شرکت صنایع بهداشتی ساینا) و فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها 3 نماد صف فروش داشتند. خمهر با صف فروش 4 میلیارد تومانی در صدر بود و قشکر و وآذر دیگر نمادهایی بود که صف فروش داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید