دومین ماه صعودی بورس

بازدهی 6.2 درصدی بورس تهران در آذرماه!/ خروج پول از بازار کم شد

کدخبر: ۵۴۳۳۵۰
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران در پایان آذر ماه بالاتر از پایان آبان ایستاد و دومین ماه صعودی را پشت سر گذاشت.

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در آذر ماه روند پر فراز و نشیبی را داشت اما در نهایت ماهی صعودی را پشت سر گذاشت. روز چهارشنبه و در آخرین روز معاملاتی آذر ماه، شاخص کل بورس تهران در ارتفاع یک میلیون و 496 هزار واحد ایستاد. 

شاخص نسبت به آخرین روز معاملاتی آبان ماه، 87 هزار و 141 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی 6.2 درصدی را ثبت کرد. آذر دومین ماه صعودی شاخص است. شاخص کل در آبان ماه نیز رشد 7.6 درصدی را ثبت کرده بود در حالی که پیش از آن در 5 ماه متوالی نزول کرده بود. 

در خرداد ماه شاخص افت 2.5 درصدی پیدا کرد. در تیرماه شاخص 4.4 درصد ریزش کرد و در مرداد نیز 3.2 درصد پائین آمد. در شهریور شاخص 4.9 درصد سقوط کرد و در مهر ماه نیز 3.4 درصد افت کرد.

اما در آبان ماه شاخص 7.6 درصد رشد کرد. در 22 روز کاری آذر ماه نیز شاخص کل در مجموع روند صعودی پیدا کرد و در پایان ماه بالاتر از سطح ماه گذشته قرار گرفت.

کاهش خروج پول حقیقی 

در 22 روز معاملاتی آذر ماه در 17 روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در آذر ماه 957 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 43 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 259 میلیارد تومان پول حقیقی در آبان ماه کاهش 83 درصدی را نشان می‌دهد.

50

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید