عبور شاخص از نیمه کانال 1.5 میلیون واحدی؛

معدنی‌ها در شاه نشین بورس /سومین روز صعودی بازار سهام

کدخبر: ۵۴۴۱۷۸
اقتصادنیوز: امروز قیمت سهام تمامی نمادهای معدنی بازار افزایش یافت و گروه استخراج کانه‌های فلزی سبزترین گروه بازار بود. نماد کگل (شرکت گلگهر) بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و پس از کگل، نمادهای «تاپیکو» و «فولاد» بیشترین اثر را در رشد شاخص کل داشتند.
معدنی‌ها در شاه نشین بورس /سومین روز صعودی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه چهارم دی ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 25 هزار و 563  واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 563 هزار و 566 واحد رسید. بدین ترتیب شاخص از نیمه کانال 1.5 میلیونی نیز بالا آمد.

شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش 6 هزار و 479 واحدی در سطح 462 هزار و 753 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 229 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 768 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای معدنی بازار افزایش یافت و گروه استخراج کانه‌های فلزی سبزترین گروه بازار بود. نماد کگل (شرکت گلگهر) بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و پس از کگل، نمادهای «تاپیکو» و «فولاد» بیشترین اثر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «وبانک»، «وبصادر» و «وپارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «مارون» و «زفکا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، دی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 891 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 0.8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 372 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 3 ماه اخیر است. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه 148 نماد صف خرید داشتند و 16 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 2 درصدی به 612 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش یک درصد افزایش یافت و 254 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 397 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

در پایان معاملات نماد کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) با صف‌ خرید 48 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کویر، نمادهای ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و نوری (شرکت پتروشیمی نوری) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات، سه نماد صف فروش داشتند، وآذر بیشترین صف فروش را داشت و نمادهای زفکا و انرژی2 در رتبه‌های بعدی بودند.

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید