ارزش معاملات امیدوارکننده است

افزایش عرضه ها در بورس /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۴۴۴۴۲
همان طور که انتظار می رفت، عرضه ها در بورس بیشتر شده اند و رشد نمادها با سرعت کمتری اتفاق می افتد. به زودی بازار باید برای ادامه رشد، چند روزی درجا بزند.
افزایش عرضه ها در بورس /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، روز دوشنبه وضعیت بازار سهام بد نبود. شاخص کل 8 دهم درصد و شاخص هم وزن 9 دهم درصد رشد کردند. سرعت رشد بازار کم شده و طبیعی است که بسیاری از سرمایه گذاران در این محدوده ها دست به شناسایی سود بزنند.

همیشه روال طبیعی بازارها این طور است که پس از مدتی رشد، عرضه ها افزایش می یابند. افرادی که در سود هستند، سهام خود را می فروشند و به دنبال موقعیت های بهتر در قیمت های پایین تر می نشینند. بازار چند روز درجا می زند یا افت می کند، سپس دوباره به مسیر رشد خود ادامه می دهد.

مراحل خرید خودرو در بورس کالا /رکورد ثبت نام در سجام شکست

این البته به شرطی است که بازار نخواهد دوباره از ارتفاع 1.6 میلیون واحد، وارد یک دوره افت چند ماهه شود. این بار به دلیل تغییر وضعیت بنیادی بازار، احتمال اینکه پس از رسیدن به شاخص 1.6 میلیون واحدی دوباره وارد دوره نزولی شویم کم است. البته هیچ احتمالی را نباید رد کرد، اما این بار احتمال بیشتر، عبور شاخص از این محدوده مقاومتی است.

ارزش معاملات امیدوارکننده است

گذر زمان، این مشکل را هم حل خواهد کرد. با افزایش سود شرکت ها که ناشی از افزایش نرخ های فروش است، بازار باید روند صعودی خود را ادامه دهد. اما ابتدا بازار باید خیالش از بابت افزایش سود شرکت ها راحت شود، پس از آن رشد شاخص ها هم با اطمینان خاطر بیشتری رخ می دهد.

روز دوشنبه با اینکه عرضه ها در بازار سهام افزایش یافت، اما ارزش معاملات خرد همچنان بالا بود. با ثبت رقم 6700 میلیارد تومان در بخش معاملات خرد، ارزش معاملات تنها حدود 150 میلیارد تومان کمتر از روز یکشنبه بود که رقم مناسبی است.

بالا ماندن ارزش معاملات خرد نشان می دهد سرمایه گذاران حتی با وجود رشد بازار، باز هم به دنبال خرید سهام هستند و عرضه ها فعلا نتوانسته خللی در روند صعودی بازار ایجاد کند.

حقیقی ها همچنان می خرند

تزریق 180 میلیارد تومان پول جدید به بازار هم نشانه مثبتی دیگر در این مسیر است. روند مثبت تزریق پول به بازار، همچنان ادامه دارد که این نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به آینده بورس است. همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز عدد 1.26 را نشان می دهد که رقم خوبی است.

با این شرایط، برای امروز هم می توان رشد شاخص ها را متصور بود که البته به دلیل تعطیلات پایان هفته و همچنین نزدیک شدن شاخص به محدوده مقاومتی، عرضه ها مجددا در بازار افزایش خواهد یافت. اما درصورت بالا ماندن ارزش معاملات خرد، نگرانی ایجاد نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید