تحلیل بنیادی فولاد در بورس/ تقاضا افزایش یافت

کدخبر: ۵۴۶۶۹۸
جریان عملکرد شرکت‌های فولادساز در سه ماهه سوم امسال به شرایط قبل از بحران نرخ فولاد بازگشت و گزارش‌های عملکرد ماهانه این شرکت‌ها در سامانه کدال باعث شد تا سهام آن‌ها با افزایش تقاضا روبرو شود.
تحلیل بنیادی فولاد در بورس/ تقاضا افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، صنعت فلزات اساسی، یکی از صنایع سنگین  بورس تهران  است. شرکت‌های فعال در این صنعت که به تولیدات  فولاد  می‌پردازند؛ در شش ماهه ابتدایی امسال فشار‌های زیادی را متحمل شدند. مجموعه‌های فولادی در خرداد ماه امسال با عرضه بالای فولاد روسی در بازار‌های جهانی، نتوانستند در قیمت‌های ابتدای امسال فروش داشته باشند. افت  قیمت فولاد  در بازار‌های جهانی باعث شد تا فولادسازان محصولات خود را در بازار داخلی عرضه کنند؛ این اقدام باعث افزایش عرضه داخلی  فولاد  و کاهش قیمت‌های داخلی آن شد.

پس از کاهش عرضه  فولاد  روسیه در بازار‌های جهانی، بار دیگر  فولاد  سازان توانستند با حاشیه سود ناخالص قبل خود، دست به فروش بزنند. جریان عملکرد شرکت‌های فولادساز این صنعت در سه ماهه سوم امسال به شرایط قبل از بحران نرخ  فولاد  بازگشت و گزارش‌های عملکرد ماهانه این شرکت‌ها در سامانه کدال باعث شد تا سهام آن‌ها با افزایش تقاضا روبرو شود. در بین دیگر شرکت‌های فعال در صنعت فلزات اساسی، آلومینیوم‌سازان از جمله شرکت‌هایی هستند که در سال جاری با روندی مناسب در فروش خود به سر می‌برند و مسیر هموار‌تری را طی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید