پیش بینی بورس فردا 2 بهمن 1401 / افت بیش از 31 هزار واحدی شاخص

کدخبر: ۵۵۰۱۸۹
شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز با افت بیش از 31 هزار واحدی همراه شد و به رقم یک میلیون 657 هزار واحدی رسید.
پیش بینی بورس فردا 2 بهمن 1401 / افت بیش از 31 هزار واحدی شاخص

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص  بورس  تهران در جریان معاملات امروز با افت 31 هزار  واحدی همراه شد تا ارزش بازار  بورس تهران  به رقم 6 هزار و 98 (هزار میلیارد تومانی) برسد.  ارزش معاملات  در بازار بورس نیز امروز به رقم 8 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

بیشترین تأثیرگذاران منفی بازار امروز نمادهای  فولاد  ،  فملی  ،  نوری  و شستا بودند و  گروه خودرویی  با وجود اینکه در قیمت‌های منفی دست و پا می‌زدند همچنان با ارزش معاملاتی بالا در رتبه اول این جدول قرار گرفته‌اند. بعد از این گروه گروه شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در رتبه های بعدی جای گرفتند.

خبرهای روز 

بانک مرکزی در نامه‌ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرده است که  مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است، لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه  مالیات بر ارزش افزوده  از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

این در حالی است که قرار بود با عرضه 500 هزار قطعه سکه ربع بهار آزادی حباب قیمت این کالا در  بازار آزاد  کم شود که ظواهر امر نشان می‌دهد که این اقدام بانک مرکزی چندان موفق نبوده است.

همچنین خبر رسیده است که ابراهیم رئیسی فردا برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس می‌‌رود.

اما از بازارهای جهانی خبر می‌رسد که هند به عنوان دومین صادر کننده شکر اعلام کرده است که صادرات شکر را تا ۶ میلیون تن کاهش خواهد داد. همچنین هند اعلام کرده که این کاهش تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می‌شود. همین خبر باعث شد  قیمت شکر  در بازار‌های جهانی و در کوتاه مدت با افزایش قیمت مواجه شود.

رئیس کل بانک مرکزی‌ هم اعلام کرده که مهار تورم و کنترل نقدینگی مهمترین هدف بانک مرکزی و سیاست قطعی بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک‌ها و فروش اموال مازاد شبکه بانکی است. 

محمدرضا فرزین این موضوع را هم اعلام کرده  که اجرای موفق اصلاح نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی مستلزم اجرای دقیق قوانین و بخشنامه‌های بانک مرکزی است.

تحلیل تکنیکی شاخص بورس  تهران

اما شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز با افت بیش از 31 هزار  واحدی همراه شد و به رقم یک میلیون 657 هزار واحدی رسید. شاخص بورس تهران می‌توانست به اعداد و ارقام بالاتری دست پیدا کند آن هم به شرطی که خط روند در اندیکاتور rsi  از شاخص حمایت کند (صرفا از منظر تکنیکالی)، اما در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس تهران با افت بیش از 31 هزار واحدی کار را تمام کرد تا اندیکاتور rsi  خط روند صعودی خود را رو به پایین بشکند و سیگنالی باشد برای تایید واگرایی احتمالی که در شاخص بورس تهران دیده می‌شد.

از طرف دیگر شاخص به هدف 113 درصد از موج قبلی خود رسیده بود که به عنوان اولین هدف الگوی هارمونیک  ab=cd مطرح می‌شد.

شاخص با کمی نوسان در اطراف این محدوده تلاش داشت که به اعداد و ارقام بالاتر برسد رقمی در حدود یک میلیون و 700 هزار واحدی که به عنوان هدف 127 درصدی فیبوناچی موج قبلی بود که این محقق نشد و گزارش‌های  9 ماهه شرکت‌ها در سامانه کدال شاخص را از رسیدن به این هدف باز نگه داشت. 

اما هنوز خیلی از اهالی بازار سرمایه معتقد هستند که شاخص پس از یک اصلاح هر چند کوتاه می‌تواند به اعداد وارقام بالاتر برسد و عده‌ای دیگر بر این موضوع تاکید دارند تا وضعیت نرخ گاز خوراک شرکت ها مشخص نشود بازار توان ایستادن را ندارد و ممکن است رقم قابل توجهی از سود سال آتی بازار سرمایه از بین برود. همین طور که در برنامه چارسو گفته شد که با این نرخ گاز شاهد کاهش 30 هزار میلیارد تومانی سود صنایع در سال آینده خواهیم بود.

کل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید