صف خرید طولانی برای یک نماد تازه وارد

شناسایی پدیده این روزهای بورس تهران!

کدخبر: ۵۵۳۰۴۵
اقتصادنیوز: با وجود روند نزولی شاخص و خروج پول حقیقی در دو هفته اخیر، یک نماد تازه وارد در بازار تقاضای بالا و ورود پول حقیقی مداوم داشته است.
شناسایی پدیده این روزهای بورس تهران!

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران در هفته اخیر روند نزولی داشت و در مجموع بیش از 54 هزار واحد پائین‌تر از هفته پیشین ایستاد. هفته قبل نیز شاخص بیش از 77 هزار واحد افت کرده بود. 

علاوه بر روند نزولی شاخص‌ها، در آخرین روز معاملاتی هفته، برای دهمین روز متوالی پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. در مجموع 10 روز کاری اخیر 6 هزار و 930 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است. 

صف خرید طولانی

با وجود روند نزولی شاخص و خروج پول حقیقی در دو هفته اخیر، یک نماد تازه وارد در بازار تقاضای بالا و ورود پول حقیقی مداوم داشته است. نمادی که یازده روز معاملاتی داشته و در تمامی این 11 روز با تقاضای حقیقی و ورود پول حقیقی مواجه بوده است. نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) به تازگی وارد بازار سهام شده و 15 درصد (معادل تعداد 170 میلیون و 250 هزار سهم) از سهام آن از 28 دی ماه در بازار خرید و فروش می‌شود. سیمان اردستان پانصد و هشتاد و هشتمین شرکت پذیرفته ‌شده بازار است و در ﺑﺨﺶ صنعت «سیمان، آهک و گچ» طبقه بندی می‌شود. 

افزایش خروج پول از بورس تهران

در 11 روز اخیر در مجموع بیش از 31 میلیارد تومان پول حقیقی به سهام اردستان وارد شده است که حدود 24 میلیارد تومان به هفته اخیر اختصاص داشته است. 

در هفته اخیر نماد اردستان با صف خرید طویلی مواجه بود به طوری که در تمامی روزهای کاری در پایان معاملات روزانه، بیشترین صف خرید بازار را داشت. در پایان معاملات شنبه اردستان صف خرید 199 میلیارد تومانی داشت و روز یکشنبه این رقم به 211 میلیارد تومان بالغ شد. 

روز دوشنبه اردستان با صف 190 میلیارد تومانی در صدر بود و در پایان معاملات سه‌شنبه صف خرید 153 میلیارد تومانی داشت. در پایان معاملات چهارشنبه نیز ارزش صف خرید اردستان 267 میلیارد تومان بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید