پیش بینی بورس فردا 25 بهمن 1401 / ثبات شاخص هم وزن در محدوده 480 هزار واحدی

کدخبر: ۵۵۵۱۲۴
شاخص هم وزن پس از افت سنگین هفته های پیشین خود در محدوده 480 هزار واحدی ایستاد است تا نشان دهد به این سطح حمایتی کلاسیک همچنان علاقمند است.
پیش بینی بورس فردا 25 بهمن 1401 / ثبات شاخص هم وزن در محدوده 480 هزار واحدی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران:  ارزش معاملات  روز جاری  بورس تهران  به رقم 3هزارو 930 میلیارد تومان رسید و نماد های  کگل  فولاد شستا و فخوز  به عنوان تاثیرگذاران مثبت بازار امروز به حساب می آمدند. و به قول اهالی بازار شاخص امروز با فولادی ها مثبت شد البته که در نیمه دوم، بازار با عرضه هایی مواجه شد تا رشد 4 هزار واحدی نیمه اول را از دست بدهد و نهایتا در محدوده 2 هزارو 298 واحدی رشد کار را تمام کند.

غدانه در گروه محصولات غذایی ؛ خمرکه در گروه قطعات خودرویی و نماد قثابت از گروه قندی ها حال و روز بهتری نسبت به سایر نماد ها داشتند. نا گفته نماند که اوضاع  گروه دارویی  با صف خرید دزهراوی ، ددام ، دکوثر و نماد دسینا رخ سبزی را در نقشه بازار امروز داشت.

خبرهای روز 

در بازار امروز نماد های وساپا ، ورنا و نماد خگستر بازهم به صف خرید نشستند تا دوباره بحث نماد های تودلی در بازار سرمایه داغ شود و با افزایش تقاضا برای خرید این نماد ها بازار به سمت تودلی ها چرخش داشته باشد.

اهالی بازار سرمایه این تقاضای ایجاد شده در بازار برای این گروه را به صحبت های رییس  سازمان خصوصی سازی  نسبت می دهند.

در جریان این موضوع قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌ سازی گفته است که براساس تفاهم انجام شده سهام تودلی تا پایان سال واگذار خواهد شد.  همچنین مقرر شده تا  قیمت گذاری دستوری  نیز از دستور کار خارج شود و استراتژی توسعه صنعت  خودرو  نیز تا پایان بهمن ارائه شود. اولویت اول واگذاری سهام تودلی است و سپس تدبیر در خصوص نحوه عرضه سهام دولتی در دو خودروسازی انجام خواهد شد.

اما چندی پیش خبر تحریم بانک های عراقی توسط امریکا در رسانه ها منتشر شد به این دلیل که با این در حال همکاری هستند. و با تحریم‌های جدید بانکی از سوی آمریکا، عرضه دلار در بازار عراق کاهش یافته از همین رو رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اعلام کرده که اخبار مربوط به توقف تجارت دو کشور صحت ندارد و صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد. در این مدت هر ۱۰۰ دلار به ارزش یک هزار و ۷۰۰ دینار رسیده بود که با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت این کشور، در حال حاضر قیمتی معادل یک هزار و ۵۰۰ دینار کاهش یافته است. برخی صرافان عراقی در نقل و انتقالات تعلل کرده‌اند که طی روزهای آینده مشکلات انتقال ارز نیز رفع می‌شود.

فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی هم در نشست خبری خود در صدا و سیما اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی سامانه مبدلات ارزی هنوز راه اندازی نشده است اما قول می دهیم تا پایان هفته جاری از این سامانه رونمایی کنیم .

اما آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان از رشد نقدینگی دارد به طوریکه برپایه آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان آبان ماه ۱۴۰۱ به پنج هزار و ۸۰۶ همت (هزار میلیارد تومان) رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه سال گذشته ۲۰.۲ درصد رشد داشته است. 

برهمین این اساس، حجم نقدینگی در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۱، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴.۵ درصد رشد داشته است.

بررسی تکنیکالی شاخص  بورس  تهران 

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز های اخیر خود و پس از افت سنگین خود همچنان در محدوده 1 میلیون 550 هزار واحدی قرار دارد. بازار بورس تهران که به طور سنتی با لیدری گروه خودروی به خصوص نماد ایران خودرو در مسیر های صعودی و نزولی قرار می گرفت با متوقف شدن این نماد چند روزی است که در مثبت و منفی های کم اثر در حال نوسان است.

شاخص از منظر تکنیکالی همچنان در مفروضات قبلی قرار دارد چرا تغییرات ایجاد شده در این چند روزه را نمی توان به عنوان حرکت شاخص در مسیری مشخص قلمداد کرد.

این موضوع همچنانی که برای  شاخص کل  در حال رخ دادن است در شاخص هم وزن نیز دیده می شود .  شاخص هم وزن  هم پس از افت سنگین هفته های پیشین خود در محدوده 480 هزار واحدی ایستاد است تا نشان دهد به این سطح حمایتی کلاسیک همچنان علاقمند است و تمایلی برای شکست این سطح به سمت اعداد پایین تر را ندارد.

کل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید