بررسی بازار سهام در هفته اول اسفند 1401

رشد عالی ارزش معاملات در بورس /خریداران قدرت گرفتند

کدخبر: ۵۵۶۹۹۳
بورس تهران یک هفته عالی دیگر را هم پشت سر گذاشت. این هفته تمام شاخص ها مثبت بودند و رشدهای خوبی را ثبت کردند.
رشد عالی ارزش معاملات در بورس /خریداران قدرت گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز، در این هفته با وجود اینکه روز شنبه تعطیل بود و تنها 4 روز معاملاتی وجود داشت، شاخص های بازار سهام رشدهای خوبی داشتند و با شیب زیادی افزایش یافتند.

شاخص کل بورس 131000 واحد معادل 8.64 درصد رشد کرد. شاخص کل هم وزن 28000 واحد معادل 5.99 درصد رشد داشت. شاخص فرابورس هم 1443 واحد معادل 7.25 درصد افزایش یافت.

با توجه به وضعیت شاخص ها می توان گفت که در این هفته نمادهای بزرگ و شاخص ساز وضعیت بهتری نسبت به نمادهای کوچک بازار داشته اند.

در این هفته طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، وضعیت بازار سهام عالی بود و دو رشد متوالی پرشتاب در روند بازار ثبت شد که همین رشدها، تکلیف تحلیلگران تکنیکال را روشن کرد که قرار است بورس روند صعودی خود را ادامه دهد و روند نزولی به پایان رسیده است.

رشد عالی ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد این هفته به شکل عجیبی افزایش یافت. با توجه به صعودی شدن بازار، ارزش معاملات هم بالا رفت و می توان گفت نسبت به هفته گذشته، رشدی عجیب داشته است.

در هفته گذشته حتی در یک روز هم ارزش معاملات خرد به 3400 میلیارد تومان نرسید. حتی در روز پایانی هفته، ارزش معاملات خرد 2999 میلیارد تومان بود. اما این هفته ورق برگشت و ارزش معاملات شدیدا بالا رفت.

در روز یکشنبه که اولین روز معاملاتی هفته بود، ارزش معاملات خرد به 3500 میلیارد تومان رسید. در روز دوشنبه ارزش معاملات تا 6300 میلیارد تومان افزایش یافت.

روز سه شنبه بیشترین رقم معاملات روزانه با عدد 9300 میلیارد تومان به ثبت رسید و در نهایت در روز چهارشنبه 6500 میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد.

پایان روند خروج پول از بازار

در این هفته پس از 19 روز معاملاتی خروج پول، سرانجام ورود پول به بازار ثبت شد. طی این هفته در دو روز تزریق پول به بازار انجام شد و دو روز هم حقیقی ها پول خود را از بازار خارج کردند.

روز یکشنبه 270 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد که هجدهمین روز متوالی خروج پول بود. اما دوشنبه وضعیت عوض شد و حقیقی ها 970 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام کردند.

سه شنبه مجددا تزریق پول به بازار انجام شد که رقم آن 340 میلیارد تومان بود. در روز چهارشنبه اما دوباره حقیقی ها فروشنده شدند و 380 میلیارد تومان خروج پول اتفاق افتاد.

افزایش قدرت خریداران حقیقی

در این هفته خریداران حقیقی قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان داشتند. در تمام 4 روز معاملاتی هفته، شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد بالای 1 را ثبت کرد.

در روز یکشنبه این شاخص عدد 1.1 را ثبت کرد. در روز دوشنبه با جهشی عالی به عدد 1.53 رسید. روز سه شنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.31 رسید و در نهایت در روز چهارشنبه عدد 1.03 برای این شاخص ثبت شد.

به طور کلی می توان گفت که خریداران در بازار در موضع قدرت قرار گرفته اند و کنترل بازار در اختیار آن هاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید