صدرنشینی خودرو در ورود پول حقیقی به بورس

کدخبر: ۵۵۸۰۷۶
خودرو بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و وثوق، خساپا و خزامیا در رتبه‌های بعدی بودند.
صدرنشینی خودرو در ورود پول حقیقی به بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دوشنبه روز پرنوسان  بازار سهام  بود.امروز در معاملات بورس تهران شاخص کل پس از نوسانات متعدد در پایان با افزایش 4 هزار و 840 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 809 هزار و 141 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن با افت هزار و 908 واحدی در رقم 534 هزار و 464 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با ریزش 42 واحدی در سطح 22 هزار و 714 واحد قرار گرفت.  شاخص کل  هم وزن   فرابورس   نیز هزار و 75 واحد افت کرد و به رقم 93 هزار و 931 واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 235 نماد رشد قیمت داشتند و 420 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 64 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج  پول حقیقی  از بازار

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز پیاپی منفی بود و 547 میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بورس  خارج شد که نسبت به روز گذشته افزایش 93 درصدی داشته است.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام  فولاد  (شرکت  فولاد  مبارکه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 7 میلیارد تومان بود. 

فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای فخوز،  شبندر  و ذوب بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر،  خودرو  بیشترین  ورود پول حقیقی  را داشت و وثوق،  خساپا  و خزامیا در رتبه‌های بعدی بودند. 

بورس

نمادهای شاخص‌ساز  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای فارس، تاپیکو و پارس بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل میدکو،  پارسان  و شپدیس بزرگان قرمزپوش بازار دوشنبه بودند.

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، زاگرس و انتخاب بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای کگهر، هرمز و فغدیر بیشترین اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، کرمان و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 221 هزار و 14 میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه 204 هزار و 744 میلیارد تومان بود که 93 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

امروز ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 23 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 12 هزار و 112 میلیارد تومان رسید. 

امروز نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و پس از آن، فولاد و شستا رتبه‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و پس از آن‌ها، نمادهای خساپا،  شپنا  و تاپیکو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خگستر و فولاد نیز در بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات دوشنبه، 81 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 50 درصدی به 682 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و 320 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد کچاد (شرکت چادرملو) با صف خرید 199 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کچاد، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و فپنتا (شرکت سپنتا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات نماد کساپا با صف فروش 13 میلیارد تومانی بیشترین صف فروش را داشت و غدانه، ثعمرا، وبیمه و  شجم  دیگر نمادهایی بودند که بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه  بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید