اما و اگرها برای عبور شاخص از سقف تاریخی

رقابت بورس بازان در محدوده مقاومتی/پیش بینی بورس 15 فروردین

کدخبر: ۵۶۴۷۸۵
در روز گذشته بورس حرکت پایین به بالای خوبی داشت اما همچنان تردیدها برای صعودی یا نزولی شدن بازار زیاد است.
رقابت بورس بازان در محدوده مقاومتی/پیش بینی بورس 15 فروردین

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز در بازار سهام اتفاق خوبی رخ داد. ابتدا شاخص کل منفی باز شد، حدود 20 هزار واحد هم افت کرد، اما پس از آن با افزایش تقاضا، شاخص ها به سمت بالا حرکت کردند و نه تنها افت شاخص جبران شد، بلکه حدود 11 هزار واحد نیز رشد کرد.

معمولا چنین اتفاقی که رخ می دهد، با توجه به حرکت پایین به بالای شاخص، امیدها برای مثبت شدن بازار در روز آتی افزایش می یابد. اما این بار به دلیل قرار گرفتن شاخص کل در محدوده مقاومتی، همچنان تردیدها برای رشد بازار زیاد است.

البته دید کلی همچنان صعودی است. بازار احتمالا در میان مدت و بلند مدت وضعیت خوبی خواهد داشت و اکثر کارشناسان هم بر این باورند که بورس در سال جدید بهترین بازار برای سرمایه گذاری خواهد بود. اما چیزی که فعلا درمورد آن صحبت می کنیم، بحث وضعیت بورس در همین چند روز پیش رو است.

رقابت خریداران و فروشندگان در محدوده مقاومتی

فعلا افق پیش روی بازار سهام در بازه چند روزه، کمی مبهم است و با اینکه اکثر فعالان بازار معتقدند که بورس رشد خواهد کرد، اما تردیدهایی وجود دارد که در این چند روز بازار افت می کند یا به رشد خود ادامه خواهد داد.

با توجه به وضعیت معاملات روز گذشته، باید امیدوار بود که بازار امروز هم مثبت باشد و رشد کند. اما از آنجا که شاخص کل به محدوده مقاومتی رسیده، پیش بینی وضعیت کمی دشوار می شود. به خصوص که محدوده مقاومتی فعلی، سقف تاریخی شاخص کل است.

دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام حدود 11800 میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی قبلی، حدود 800 میلیارد تومان افزایش یافت. این افزایش رقم معاملات اتفاق مثبتی محسوب می شود. چنانچه رقم معاملات مجددا افزایش داشته باشد، می توان به ادامه رشد شاخص امیدوارتر شد.

روند تزریق پول به بازار متوقف شد

البته دیروز حقیقی ها حدود 110 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که این خروج پول، پس از چندین روز متوالی تزریق پول اتفاق افتاده و نشانه ای منفی است. اما از آنجا که در ابتدای معاملات دیروز رقم خروج پول بیش از 300 میلیارد تومان بود و با بهبود وضعیت، به 110 میلیارد تومان کاهش یافت، می توان تا حدودی آن را نادیده گرفت.

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم همچنان بالای عدد یک است که برتری خریداران را نشان می دهد. در این شرایط می توان به رشد بازار امیدوار بود و البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که احتمالا عرضه ها در بازار افزایش خواهد یافت و ممکن است هر لحظه، بازار عقب نشینی کند و منفی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید