حقیقی ها همچنان امیدوار به بورس

معاملات بورس پیچیده شد /پیش بینی بازار سهام 26 فروردین 1402

کدخبر: ۵۶۷۱۷۸
اقتصادنیوز: شرایط بازار سرمایه کمی پیچیده شده است. از طرفی نمادهای کوچک رشد می‌کنند و از طرف دیگر، نمادهای بزرگ در حال اصلاح هستند.
معاملات بورس پیچیده شد /پیش بینی بازار سهام 26 فروردین 1402

به گزارش اقتصادنیوز ، به طور کلی می توان گفت که وضعیت بورس در این روزها خوب است، اما مهم است که سرمایه گذاران در چه نمادهایی سرمایه گذاری کرده اند.

اینکه بورس وضعیت خوبی دارد دلیل نمی شود که تمام نمادها در حال رشد باشند. در همین روزهای خوب بورس، تعدادی از نمادهای بزرگ بازار در حال اصلاح هستند.

نمادهای کوچک رشد می کنند، نمادهای بزرگ اصلاح می شوند

در شرایطی که نمادهای کوچک بازار روز به روز رشد می کنند و بسیاری از آن ها صف خرید دارند، فعلا نمادهای بزرگ و شاخص ساز در حال اصلاح هستند. البته اصلاح آن ها خیلی عمیق نیست و بیشتر به نظر می رسد که این نمادها در حال اصلاح زمانی هستند تا اصلاح قیمتی.

با این حال وجود چنین شرایطی باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران، نمادهای بزرگ را بفروشند و به سمت نمادهای کوچک بازار بروند.

ارزش معاملات، نقشه راه بازار

سه شنبه هفته گذشته با وجود اینکه بازار به استقبال 3 روز تعطیلی می رفت اما بازار وضعیت نسبتا خوبی داشت. البته شاخص کل حدود 10 هزار واحد افت کرد که معادل 47 صدم درصد کاهش بود. اما رشد 78 صدم درصدی شاخص هم وزن نشان داد که سرمایه گذاران همچنان در حال خرید نمادهای کوچک و جامانده بازار هستند.

معاملات روز سه شنبه در شرایطی انجام می شد که یک روز پیش از آن، فشار فروش سنگینی در بازار ایجاد شد و انتظار می رفت که سه شنبه شاهد افت سنگینی باشیم. اما با این حال بازار به سرعت تسلیم موج تقاضا شد و به خصوص در نمادهای کوچک، وضعیت کاملا بهبود یافت.

چند روزی می شود که ارزش معاملات خرد به بیش از 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و همین بالا رفتن ارزش معاملات، نکته ای بسیار مهم برای تداوم روند صعودی بازار است.

روز سه شنبه هم ارزش معاملات خرد حدود 12600 میلیارد تومان بود که نسبت به دوشنبه کاهش زیادی داشت. اما همین که ارزش معاملات بالای 12 هزار میلیارد تومان بوده اتفاق مثبتی محسوب می شود.

حقیقی ها همچنان امیدوار به بورس

پس از خروج 1100 میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی ها در روز دوشنبه، مجددا در روز سه شنبه جریان ورودی پول از سر گرفته شد و سرمایه گذاران حقیقی 670 میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند که اتفاق مثبتی بود.

همین موضوع نشان می دهد دید سرمایه گذاران حقیقی به بازار کاملا مثبت است و حتی پس از ترس سنگینی که روز دوشنبه ایجاد شد، به سرعت این ترس از بین رفت و دوباره حقیقی ها امیدوار به رشد بازار شده اند.

با توجه به شرایط معاملات روز سه شنبه، برای امروز انتظار می رود بازار با رشد همراه شود که البته این رشد بیشتر در نمادهای کوچک خواهد بود و حتی ممکن است در نمادهای بزرگ، همچنان با فشار فروش مواجه باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید