عرضه ها در بازار سهام افزایشی می شود؟

نشانه های اصلاح در بورس /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۷۰۱۲۱
روند صعودی فعلی بورس به اندازه ای قوی است که شاخص ها به سختی منفی می شوند و اگر هم افت کنند، میزان افت آن ها بسیار کم است.
نشانه های اصلاح در بورس /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، مدتی است که اکثر تحلیلگران معتقدند بورس به زودی وارد دوره اصلاحی می شود اما هرچه می گذرد، تنها نشانه های اصلاحی دیده می شود و خبری از خود اصلاح نیست.

شوک بزرگ به خریداران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو 

خبری خوش درباره واریز سود سهام عدالت

البته طی این مدت بسیاری از نمادها از جمله نمادهای بزرگ و شاخص ساز، اصلاح های قیمتی و زمانی مناسبی داشته اند، اما خود شاخص ها هنوز اصلاح نکرده اند.

نکته قابل توجه اینجاست که فعالان بازار می دانند یک اصلاح در پیش است و هر روز هم انتظار آن را می کشند اما روند صعودی بازار به حدی قوی است که شاخص ها به سختی افت می کنند و به سرعت هم افت آن ها جبران می شود.

دلگرمی بابت ارزش معاملات

روز چهارشنبه هم همین اتفاق رخ داد. بورس در نیم ساعت ابتدایی معاملات افت کرد، پس از آن افت بازار به سرعت جبران شد و مجددا بازار با ایجاد یک فشار فروش جدید، یک افت جزئی را تجربه کرد.

روند معاملات چند روز گذشته نشان می دهد بازار سهام به آغاز اصلاح خود بسیار نزدیک شده اما این بار اصلاح بازار یک اصلاح طولانی مدت و خسته کننده نخواهد بود، بلکه اتفاقاتی که رخ داده نشان می دهد اصلاح بازار هم به سرعت به پایان می رسد و بورس مجددا وارد دوره صعودی می شود.

چهارشنبه هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام 16500 میلیارد تومان بود. این رقم خوبی است که می تواند منجر به گرفته شدن ضربه منفی عرضه ها شود. هر چقدر رقم معاملات بیشتر باشد، بیشتر می توان انتظار داشت که بورس به روند صعودی خود ادامه دهد. فعلا از جانب ارزش معاملات خرد، تهدیدی متوجه بازار نیست.

بازار پرعرضه

از نظر تغییر مالکیت سهام حقیقی ها و حقوقی ها نیز تهدیدی متوجه بازار نیست. اخیرا حقیقی ها بدون توجه به اینکه بورس رشد می کند یا درجا می زند، هر روز پول زیادی وارد بازار می کنند.

روز چهارشنبه هم بیش از 700 میلیارد تومان پول جدید وارد بورس شد که رقم قابل توجهی محسوب می شود. از نظر شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز خیال سرمایه گذاران راحت است چراکه این شاخص نیز مدتی است در محدوده ای مناسب قرار گرفته و روز چهارشنبه نیز عدد 1.31 را ثبت کرد.

با توجه به روند معاملات روز چهارشنبه و روزهای پیش از آن، انتظار می رود مجددا عرضه ها در بازار افزایش داشته باشد و امروز هم احتمالا شاهد بازاری پرعرضه باشیم که می تواند منجر به افت شاخص ها شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید