رشد چشمگیر ارزش معاملات خرد بازار سهام

صعود بورس با لیدری خودرو؟ /پیش‌بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۷۱۶۲۰
اقتصادنیوز: معاملات روز چهارشنبه در نمادهای گروه خودرو نشان می داد لیدر بعدی بازار سهام احتمالا خودروسازها هستند.
صعود بورس با لیدری خودرو؟ /پیش‌بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، دوباره نمادهای گروه خودرو، در بازار غوغا به پا کرده اند. روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران به میزان کمی افت کرد اما شاخص هم وزن حدود 1.2 درصد رشد داشت. با این حال وضعیت در گروه خودرو و ساخت قطعات، متفاوت از کل بازار بود.

در این گروه اکثر نمادها رشد کردند که البته باید گفت اکثر آن ها صف خرید بودند. علاوه بر این، حجم معاملات نیز در نمادهای گروه خودرو بسیار افزایش داشت و به خصوص در لیدرهای این صنعت، معاملات با حجم بسیار بالا انجام شد.

چهارشنبه به طور کلی 1850 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام شد که از این رقم، بیش از هزار میلیارد تومان به گروه خودرو و ساخت قطعات تزریق شد. به عبارتی سرمایه گذاران حقیقی بیش از نیمی از پول جدیدی که وارد بورس کردند را به نمادهای گروه خودرو بردند که این نشان از توجه ویژه فعالان بازار سهام به این گروه دارد.

رشد متوالی ارزش معاملات خرد

البته نباید این طور تصور شود که از امروز گروه خودرو بالا می رود و مابقی گروه ها درجا می زنند چراکه معمولا با مثبت شدن گروه خودرو، جو کلی بازار هم بهبود می یابد. با این حساب می توان برای امروز، بازاری مثبت با لیدری گروه خودرو را متصور بود.

روز چهارشنبه اتفاق بزرگ دیگری که رخ داد، رشد چشمگیر ارزش معاملات خرد بود. در این روز 21700 میلیارد تومان معامله خرد در بازار سهام انجام شد که بزرگ ترین رقم معاملات از ابتدای سال 1401 محسوب می شود.

از نمایی دیگر، می توان این طور گفت که ارزش معاملات خرد هفته به هفته در حال افزایش است و هرچه می گذرد، رکورد ارزش معاملات خرد بالاتر می رود. این هم اتفاقی مثبت محسوب می شود که امیدواری به ادامه رشد بورس را افزایش می دهد.

گروه بانکی هم مورد توجه است

ضمن اینکه شاخص قدرت خریداران حقیقی هم به عدد 1.44 در روز چهارشنبه رسید که نشان از قدرت بسیار بالای خریداران دارد. مدت هاست که قدرت خریداران حقیقی نسبت به قدرت فروشندگان حقیقی بیشتر شده و همین را می توان یکی از نشانه های ادامه رشد بازار دانست. البته این موضوع همیشگی نیست و در انتهای روندهای صعودی، با مشاهده سیگنال های نزولی، بیشتر بودن قدرت خریداران حقیقی را می توان نادیده گرفت.

با توجه به وضعیت معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته، برای امروز می توان بازاری مثبت با لیدری گروه خودرو را متصور بود. گروه بانکی نیز اخیرا مورد توجه قرار گرفته و می تواند در کنار گروه خودرو، جزو پیشتازان بازار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید