واکنش رئیس سازمان بورس به خبر استعفایش/ ریزش‌ها دلیل اقتصادی ندارد

کدخبر: ۵۷۲۳۹۲
عشقی تاکید کرد : استعفایم را تکذیب می‌کنم و استعفا نداده‌ایم.
واکنش رئیس سازمان بورس به خبر استعفایش/ ریزش‌ها دلیل اقتصادی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مجید عشقی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار سرمایه و دلایل ریزش شاخص و اینکه چرا بازار بسته نشد اظهار داشت: دستورالعمل شورای عالی بورس این است که سازمان مجاز است در مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به بستن بورس اقدام کند اما با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط نیازی نیست که در این روند صعودی و اینکه برخی از سرمایه‌گذاران اقدام کردن به شناسایی سود نیازی به بستن بازار نیست.

سازمان بورس تکلیف بازار سرمایه امروز را روشن کرد

وی درباره فروش دستوری حقوقی های بازار گفت: به طور رسمی این موضوع را تکذیب می‌کنم آنچه مطرح شد این بود که بازارگردان‌ها چه در روند منفی بازار و چه روند مثبت باید به تعهدات بازارگرپانی خود عمل کنند و به جز آن هیچ صحبتی نداشتیم.این موضوعات توجیه هایس است که عده‌ای برای فروش‌های خود مطرح کردند و روز گذشته هم بازارگردانها حدود هزار میلیارد تومان خرید را انجام دادند. 

رییس سازمان بورس درباره دلایل ریزش شاخص گفت: شناسایی سود توسط عده‌ای از معامله گران بازار سمت فروش را تقویت کرده است و هیچ دلیل اقتصادی و بنیادی ندارد.

وی با بیان اینکه عرصه‌های اولیه انجام می‌شود، افزود: از هفته های آتی در بورس و فرابورس عرضه های اولیه را انجام میدهند و بحث ارزشگذاری مطرح است. 

عشقی تاکید کرد : استعفایم را تکذیب می‌کنم و استعفا نداده‌ایم. 

رییس سازمان بورس درباره تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس گفت: خودروسازها می‌توانند عرضه کنند و پذیرش‌ها لغو نشده است و فرایند را متوقف نکرده‌ایم و خودروسازهای خودشان تصمیم می‌گیرند که عرضه بورسی داشته باشند یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید