روزهای تلخ سهامداران بورس

رکوردهای بورس در هفته نزولی بازار سهام

کدخبر: ۵۷۲۸۳۱
اقتصادنیوز: بورس تهران پس از 7 هفته معاملاتی روند نزولی پیدا کرد.
رکوردهای بورس در هفته نزولی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته گذشته شاخص‌های بازار سهام در 4 روز معاملاتی متوالی نزول کردند. بدین ترتیب شاخص پس از 7 هفته صعود، روند نزولی پیدا کرد.

این اولین هفته کاری بورس تهران در سال 1402 است که در پایان هفته شاخص کل پایین‌تر از سطح آخرین روز هفته پیشین قرار می‌گیرد. آخرین هفته نزولی بورس تهران به نیمه اسفند سال گذشته برمی‌گردد. 

شاخص بورس چند کانال سقوط کرد؟

همچنین شاخص کل بورس تهران که در روز شنبه در محدوده 2 میلیون و 500 هزار واحدی قرار داشت، در این هفته سه کانال پایین آمد و در آخرین روز کاری هفته به رقم 2 میلیون و 277 هزار و 746 واحد رسید تا نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 236 هزار و 934 واحد پایین‌تر بایستاد. در نتیجه شاخص بورس در هفته اخیر افت منفی 9.4 درصدی را ثبت کرد. 

روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران 125 هزار واحد ریزش کرد که بزرگترین سقوط شاخص بود. افت شاخص کل 5.1 درصد بود که دومین ریزش بزرگ درصدی شاخص در 8 سال گذشته بود. 

خروج سرمایه حقیقی

همچنین پس از 15 روز معاملاتی متوالی، در این هفته شاهد شکل گیری روند خروج سرمایه حقیقی بودیم. در مجموع کل هفته 10 هزار و 63 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 2 هزار و 12 میلیارد تومان بود.

روز شنبه 2 هزار و 150 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد. اما پس از آن روند تغییر مالکیت در بازار تغییر کرد. روز یکشنبه 4 هزار و 29 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

 در روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 3 هزار و 660 میلیارد تومان بود و روز سه‌شنبه هزار و 635 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در روز چهارشنبه نیز برای چهارمین روز معاملاتی متوالی خروج پول ادامه داشت و 2 هزار و 889 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید