پیش‌بینی بورس فردا 31 اردیبهشت‌ 1402 / شاخص کل در محدوده حمایتی قرار گرفت

کدخبر: ۵۷۴۹۱۰
شاخص بورس تهران در هفته‌های گذشته با افتی که از خود نشان داد تا محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی خود اصلاح کرد.
پیش‌بینی بورس فردا 31 اردیبهشت‌ 1402 / شاخص کل در محدوده حمایتی قرار گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزش بازار  بورس تهران  در روز جاری به رقم ۸۴۹۲ همتی رسید و  ارزش معاملات  نیز روی عدد ۱۱ هزار و ۱۶۰ همتی قرار گرفت. 

گروه انبوه‌سازی با ارزش معاملاتی ۷۶۹ میلیاردتومانی بعد از  گروه خودرویی  که ارزش معاملاتی بیش از هزار و ۳۹۹ میلیاردتومانی را به خود گرفته بود در رتبه دوم ایستاد و بالاتر از  فلزات اساسی  قرار گرفت. 

 گروه فلزات اساسی نیز با ارزش معاملاتی ۶۸۰ میلیاردتومانی در جایگاه سوم برترین گروه‌های صنعتی ایستاد.  گروه بانکی  و  گروه رایانه و فرآورده‌های نفتی به همراه گروه شیمیایی به ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفتند تا نشان دهد همچنان گروه انبوه‌سازی موردتوجه اهالی بازار سرمایه قرار دارد.

در این گروه نماد ثشاهد و نماد ثبهساز با صف‌های فروش خود نشان دادند که تمایل فروشندگان در این گروه بیشتر از نمادهای دیگر این گروه است. نمادهای  ثپردیس؛ ثغرب  و نماد وآذر به همراه نماد  ثالوند  با استقبال خوب خریداران همراه شدند.

اما بیشترین ورود پول در بازار امروز توسط حقیقی‌ها به نماد سیمان اصفهان و قند اصفهان بود که به ترتیب با  ۸۱ و ۴۰ میلیارد تومان همراه شد در سمت مقابل هم نماد شتران و نماد  شپنا  بیشترین خروج پول‌های حقیقی را به خود اختصاص دادند . 

نماد شتران با خالص فروش ۵۳ میلیاردتومانی پول‌های حقیقی رتبه اول و نماد شپنا نیز با خالص خروج ۴۷ میلیاردتومانی حقیقی‌ها در رتبه دوم جای گرفت.

خبرهای روز 

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۷ اردیبهشت‌ماه با افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۷۶ درصد رسید. خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز آمار ایران نوشت:  تورم ماهانه  فروردین ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ۱۴۰۱ کاهشی بوده است. همچنین نرخ تورم در فروردین امسال ۴۷.۶ درصد شده است. نکته جالب توجه این است که دولت برای تکذیب آمار منتسب به بانک مرکزی دست به دامان مرکز آمار شده تا نرخ تورم فروردین ماه را کمتر اعلام کند. اکوایران به نقل از منبعی آگاه در بانک مرکزی نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین ماه را 68.7 درصد اعلام کرده بود.

دولت آمریکا به اتهام «تبادلات نظامی» میان ایران و روسیه، شرکت «گرند سی ال ال سی» روسیه و شرکت «کشتیرانی دریای خرز» ایران را در لیست تحریم‌های خود قرارداد.

کل

 بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران همچنان در محدوده دو میلیون و سیصد هزارواحدی قرار دارد و با نوسانات ایجاد شده در این چند روز نشان داده  است که بازار تمایل دارد باتوجه‌به گزارش ۱۲ماهه منتشر شده در سامانه کدال و گزارش فروش ماهانه شرکت‌ها برای اردیبهشت‌ماه  تصمیمات درستی را اتخاذ کند. تا فرصت خوبی برای حضور در مجامع آتی داشته باشد. 

 اندیکاتور آر اس آی  شاخص کل بورس  تهران همچنان در محدوده‌های ۵۰ واحدی با خط روند صعودی خود درگیر است و با زد و خوردهایی همراه شده تا نشان دهد اوضاع‌واحوال فعلاً در شاخص اندیکاتور در حالت تعادل قرار دارد.

 اما از منظر تکنیکالی خط روند کانال سودی فرضی شاخص بورس تهران همچنان مورد حمایت قرار گرفته است و این حمایت ممکن است عدد شاخص را به اعداد و ارقام بالاتری برساند و شاخص در خردادماه سال جاری ارقام و اعداد بالاتر از دو میلیون و پانصد هزارواحدی را نیز به خود ببیند.

 شاخص بورس تهران در هفته‌های گذشته با افتی که از خود نشان داد تا محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی خود اصلاح کرد. محدوده‌ای که در حال حاضر همه تکنیکالیست‌ها معتقد هستند به‌عنوان  یک سطح حمایتی است و برای  شاخص بورس تهران در نظر گرفته شده است.

 حال باید دید با توجه‌ به حواشی ایجاد شده برای بازار سرمایه و همچنین گزارش‌ها منتشر شده در سامانه کدال توسط ناشران بورسی آیا شاخص بورس تهران در روزهای آینده تمایل دارد به اعداد و ارقام و بالاتری برسد و یا در همین محدوده‌ها رنج خواهد داشت؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید