پنجمین روز خروج سرمایه از بورس/ شاخص 11 هزار و 297 واحد ریخت

کدخبر: ۵۸۲۱۵۳
روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای پنجمین روز متوالی منفی شد و 537 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.
پنجمین روز خروج سرمایه از بورس/ شاخص 11 هزار و 297 واحد ریخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه، 3 تیر 1402،  شاخص  بورس   تهران 11 هزار و 297 واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح 2 میلیون و 162 هزار و 595 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با کاهش 3 هزار و 171 واحدی در رقم 742 هزار و 963 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با ریزش 179 واحدی به رقم 27 هزار و 818 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن   فرابورس   با افت 896 واحد به سطح 136 هزار و 316 واحد رسید. 

پنجمین روز خروج پول حقیقی

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای پنجمین روز متوالی منفی شد و 537 میلیارد تومان   پول حقیقی از   بازار سهام   خارج شد. امروز نماد ثفارس بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای شستا، خزامیا، وسینا و حکشتی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای سهرمز، سآبیک و فاراک اختصاص داشت.

بورس

نمادهای لیدر بورس و فرابورس

امروز نمادهای وبملت، فولاد، فارس، فملی،  کگل  و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل کچاد، مبین و شیراز نمادهایی بودند که اثر افزایشی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شرانل، فغدیر و شپاس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و  خودرو  در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام و اوراق 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 13 هزار و 183 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 282 میلیارد تومان بود که 32  درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 424 میلیارد تومان رسید. 

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد شهر بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 545 میلیارد تومان بود. 

پس از شهر، عالیس بیشترین ارزش معاملات را داشت و خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد زفجر و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شهر با تعداد 2 میلیارد و 22 میلیون و 371 هزار و 821 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خودرو و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار  

در معاملات شنبه، 96 نماد صف خرید داشتند و 58 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 912 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 62 درصدی به 177 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید