وبملت صدرنشین خروج سرمایه از بورس/ شاخص کل ریخت

کدخبر: ۵۸۴۹۳۱
امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 45 میلیارد تومان بود.
وبملت صدرنشین خروج سرمایه از بورس/ شاخص کل ریخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه، 17 تیر 1402،  شاخص  بورس   تهران 7 هزار و 526 واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح 2 میلیون و 195 هزار و 130 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش هزار و 290 واحدی در رقم 777 هزار و 468 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افزایش 48 واحدی به رقم 28 هزار و 490 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن   فرابورس   با افزایش 324 واحد به سطح 143 هزار و 938 واحد رسید. 

خروج  پول حقیقی  از بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 74 میلیارد تومان    پول حقیقی  از    بازار سهام    خارج شد. امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 45 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای شستا و وپاسار بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای فسبزوار، کاوه و دلقما اختصاص داشت.

بورس

نمادهای لیدر بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، کچاد و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل دعبید، کاوه و شپدیس نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای خدیزل، ارفع و حخزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، فجهان و وهور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، نیان و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات خرد سهام 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 10 هزار و 583 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 406 میلیارد تومان بود که 4 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 800 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 5 روز اخیر است. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 87 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، شهر بیشترین ارزش معاملات را داشت و  فسبزوار  رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و غگیلا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 388 میلیون و 261 هزار و 268 سهم در صدر قرار گرفته است. شهر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد کرمان و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات شنبه، 106 نماد صف خرید داشتند و 33 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 541 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 59 درصدی به 176 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید