افت ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس امروز/ خروج سرمایه تداوم دارد

کدخبر: ۵۸۶۴۳۵
شاخص کل بورس تهران 49 هزار و 593 واحد معادل 2.39 درصد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد.
افت ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس امروز/ خروج سرمایه تداوم دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 25 تیر 1402، شاخص کل   بورس تهران   49 هزار و 593 واحد معادل 2.39 درصد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح 2 میلیون و 21 هزار و 296 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن   بورس   نیز با ریزش 19 هزار و 515واحدی معادل 2.68 درصد در رقم 708 هزار و 496 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با افت 707 واحدی به رقم 26 هزار و 478 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 4 هزار و 567 واحد به سطح 128 هزار و 910 واحد رسید. 

نهمین روز خروج پول حقیقی از بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای نهمین روز متوالی منفی شد و 930 میلیارد تومان پول حقیقی از  بازار سهام  خارج شد که نسبت به دیروز 3 برابر بیشتر شده است. 

در 9 روز اخیر 5 هزار و 502 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است. 

امروز نماد تکیمیا بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 65 میلیارد تومان بود. پس از تکیمیا، نمادهای وبملت، فملی، ونوین و فارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای غفارس،  شبندر  و غشان اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس،  فولاد  و شستا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل وپست، سدشت و دتماد از معدود نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در   فرابورس   نیز نمادهای آریا، کگهر و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای قاسم، رنیک و غفارس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و  خودرو  و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، دی و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 9 هزار و 165 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 648 میلیارد تومان بود که 7 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 200 میلیارد تومان رسید. 

بورس

پرمعامله ترین نمادهای بازار سهام

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات    بازار سهام    را به خود اختصاص داد که  ارزش معاملات  آن 129 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد دی و  فملی  در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 660 میلیون و 510 هزار و 448 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وبملت و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 293 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 296 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 174 درصدی به 939 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید