بازگشت بورس به ارتفاع 2 میلیونی؟‌/ پیش بینی بازار سهام 14 مرداد 1402

کدخبر: ۵۹۰۲۵۷
در معاملات روز سه‌شنبه تقاضا بهبود پیدا کرد و خروج پول نیز متوقف شد. بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران رشد کرد و فاصله 6 هزار واحدی سطح 2 میلیونی رسید.
بازگشت بورس به ارتفاع 2 میلیونی؟‌/ پیش بینی بازار سهام 14 مرداد 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –شنبه 14 مرداد- به روند  بازار سهام  در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه  شاخص کل بورس  19 هزار و 760 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 993 هزار و 670 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 766 واحد بالا آمد.  شاخص کل  فرابورس 235 واحد رشد کرد و  شاخص هم وزن  فرابورس نیز افزایش هزار و 872 واحدی داشت.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 68 درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت باما (کاما)، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) و شرکت پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) و شرکت گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وپخش (شرکت دارو پخش)، فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران) و شلعاب (شرکت لعابیران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 112 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 51 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 349 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 22 درصدی به 219  میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که روز سه‌شنبه شاخص‌های بازار رشد کردند. شاخص کل بورس یک درصد رشد کرد و شاخص هم وزن 0.97 درصد صعود کرد. 

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 16 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 890 میلیارد تومان رسید اما همچنان در مجدوده 4 هزار میلیارد تومانی قرار دارد. 

بدین ترتیب شاخص با جلوداری شپنا، تاپیکو و شبندر رشد کرد. تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و 68 درصد کل بازار را تشکیل داد. 

همچنین روز سه‌شنبه پس از 5 روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و 20 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. نمادهای خبنیان، شپنا، وپخش و فزر بیشترین ورود  پول حقیقی  را داشتند. در مقابل نمادهای وبملت، آسیا، شرنگی و بپاس بیشترین خروج را ثبت کردند. 

بدین ترتیب شاخص اندکی رشد کرد و به نزدیکی مرز 2 میلیون واحدی رسید. معاملات خرد اندکی رشد کرد، تقاضا بهبود پیدا کرد و خروج پول نیز متوقف شد، روندی که می‌تواند امروز شاخص را به کانال 2 میلیونی برگرداند. 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید