سومین روز خروج پول حقیقی از بورس/ وامید صدرنشین شد

کدخبر: ۵۹۲۹۹۸
اقتصادنیوز: روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سومین روز کاری متوالی منفی شد و 558 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.
سومین روز خروج پول حقیقی از  بورس/ وامید صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه بیست و هشتم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 16 هزار و 61 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 957 هزار و 535 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 7 هزار و 885 واحدی در رقم 677 هزار و 55 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 323 واحدی به رقم 25 هزار و 96 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش هزار و 960 واحد به سطح 121 هزار و 427 واحد رسید. 

سومین روز خروج پول حقیقی از  بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سومین روز کاری متوالی منفی شد و 558 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وبملت همانند 3 روز گذشته بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 47 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای وآیند، فولاد، فملی، شتران، شپنا، خساپا، شبندر و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی   به نمادهای ریشمک، ثشرق و اردستان اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، شستا، فملی، وپاسار و حکشتی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل خزامیا، نوری و قپیرا از نمادهای سبز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، آریا، خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تماوند، بمولد و نیان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز فن‌افزار، دی و نیان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 365 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 604 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 13 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 720 میلیارد تومان رسید. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد وامید بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 143 میلیارد تومان بود. 

پس از وامید، وسپه بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد قرن و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام وامید با تعداد یک میلیارد و 34 میلیون و 714 هزار و 215 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وسپه و خساپا   نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات شنبه، 33 نماد صف خرید داشتند و 143 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 415 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 860 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 203 درصدی به هزار و 388 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید