نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز/ خگستر صدرنشین شد

کدخبر: ۵۹۳۲۰۷
اقتصادنیوز: امروز نمادهای فارس، میدکو و وپاسار نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
نمادهای تاثیرگذار در بورس امروز/ خگستر صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز یکشنبه بیست و نهم مرداد 1402، شاخص کل  بورس تهران  3 هزار و 478 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 954 هزار و 30 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با کاهش 3 هزار و 427 واحدی در رقم 673 هزار و 585 واحدی ایستاد. 

شاخص کل   فرابورس  نیز با افت 89 واحدی به رقم 25 هزار و 13 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 597  واحد به سطح 120 هزار و 869 واحد رسید. 

دو سمت عرضه و تقاضای بازار سهام

در معاملات یکشنبه، 40 نماد صف خرید داشتند و 102 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 78 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 185 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 54 درصدی به 636 میلیارد تومان رسید.

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای چهارمین روز کاری متوالی منفی شد و 433 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وبملت همانند 4 روز گذشته بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 62 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای وآیند، خساپا، شستا و  خودرو  بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی   به نمادهای بازرگام، بمولد و ثاخت اختصاص داشت.

بورس

نمادهای شاخص‌ساز بورس و فرابورس

 

امروز نمادهای فارس،  میدکو  و وپاسار نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل خودرو، شستا و  شبندر  از نمادهای سبز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، خاور و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شبصیر، بمولد و شاوان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و شهر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز فن‌افزار، نیان و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 10 هزار و 720 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 428 میلیارد تومان بود که 4 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 471 میلیارد تومان رسید. 

بورس

در معاملات امروز نماد وپاسار بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 625 میلیارد تومان بود. 

پس از وپاسار، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خگستر و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 380 میلیون و 432 هزار و 168 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خودرو و خساپا   نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید