چراغ بورس قرمز شد

کدخبر: ۵۹۸۸۳۵
اقتصادنیوز: روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی شد.
چراغ بورس قرمز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور 1402، شاخص کل  بورس تهران  2 هزار و 300 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 133 هزار و 479 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش 803 واحد در رقم 723 هزار و 983 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  با افت 67 واحدی به رقم 26 هزار و 478 واحد رسید. همچنین  شاخص هم وزن  فرابورس با کاهش 71 واحدی به سطح 130 هزار و 194 واحد رسید. 

خروج جریان  پول حقیقی  چهار برابر شد!

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و در حالی که روز یکشنبه این معیار به منفی 109 میلیارد تومان رسیده بود؛ امروز 402 میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بازار سهام  خارج شد.   

امروز نماد وتجارت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 29 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، نمادهای شپنا، ثبهساز، فملی و بپاس بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین  ورود پول حقیقی  به نمادهای حسیر و فاذر تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای قچار، انرژی و قثابت بیشترین ورود را داشتند.

photo_2023-09-18_13-49-58

بی‌رمقی نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای پارسان، شستا، بوعلی و شبندر نمادهای سبزپوش  بورس  بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در معاملات امروز نماد‌های سنگین  بازار سهام  رمقی به رشد نشان ندادند و در بین صنایع، صنعت قند و شکر در انتهای معاملات حمایت حقیقی شد. 

در مقابل وبملت، شتران، پارس و  شپنا  از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای وسپهر،  فرابورس  و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای صبا، آریا و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش  بورس امروز  نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شسینا و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز  بمولد، دی و حسیر بیشترین تراکنش را داشتند.  

افت  ارزش معاملات  خرد 

امروز  ارزش معاملات  کل بازار سهام به 191 هزار و 112 میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه 181 هزار و 374 میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 520 میلیارد تومان رسید. 

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۸_۱۳-۱۴-۱۹

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد  میدکو  بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 122 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، افران بیشترین ارزش معاملات را داشت و پارند رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خبهمن و وپاسار در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام  میدکو  با تعداد یک میلیارد و 430 میلیون و 656 هزار و 922 سهم در صدر قرار گرفته است. خبهمن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وپاسار تعلق داشت. دو نماد شستا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کاهش تقاضا در بورس  

در معاملات دوشنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 136 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 181 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

image_132617

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید