پیش‌بینی بورس فردا 12 مهر 1402/بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

کدخبر: ۶۰۱۸۶۲
اقتصادنیوز : بازار بورس اوراق بهادار تهران با رشد 363 واحدی روز دوشنبه هفته جاری را به پایان برد و ارزش معاملات بعد از پذیره نویسی‌ها چند روز گذشته دوباره به مدار کاهشی بازگشت و ارزش معاملات در روز دوشنبه هفته جاری در محدوده‌های 2700 میلیارد تومان بود عددی که برای روز یکشنبه بیش از 6 هزار میلیارد تومان ثبت شده بود.
پیش‌بینی بورس فردا 12 مهر 1402/بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزش معاملات بازار در روز دوشنبه هفته جاری در محدوده‌های 6 هزار و 748 میلیارد تومانی قرار گرفت و بیشترین سرانه خرید به نماد کساپا رسید، نمادی که هر کد حقیقی نزدیک به 100 میلیون تومان از این نماد را خرید کرده است. در مقابل ثامان و دپارس نمادهایی بودند که بیش از 80 میلیون تومان به طور میانگین هر کد حقیقی اقدام به فروش آن کرده است.

 نماد بانک ملت نیز به واسطه افزایش سرمایه‌ای که در دستور کار دارد روز دوشنبه مورد استقبال خریداران قرار گرفت و بیش از 35 میلیارد تومان  ورود پول حقیقی  را به خود اختصاص داد.

بعد از  گروه خودرویی  که در اکثر مواقع در صدر برترین ارزش معاملاتی گروه‌ها قرار دارد گروه انبوه سازی در رتبه دوم قرار گرفت. این گروه با ارزش معاملاتی در حدود 265 میلیارد تومان بالاتر از گروه  فلزات اساسی  قرار گرفت ,  گروه فلزات اساسی  در روز دوشنبه ارزش معاملاتی بیش از 244 میلیارد تومانی را از آن خود کردند.

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، روز دوشنبه عنوان کرده بود که از اظهارنظر برخی مسئولان کشور در خصوص خروج کالاها از بورس، تعجب می‌کنم! به این مسئولان اعلام می‌کنیم دوران قبل از ورود سیمان و  فولاد  به  بورس کالا  و حجم عظیم رانت و فساد آن زمان را مرور کنند!

 پورابراهیمی این موضوع را هم اضافه کرد که به زودی بعد از پایان بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، با حضور وزرایی که در خصوص عرضه فولاد و سیمان در  بورس  مباحثی دارند، ذهنیت‌ها و تصوراتی دارند که با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، حتماً جلسه می‌گذاریم و موضوع را بررسی و جمع بندی می‌کنیم تا دغدغه‌ای که امروز ایجاد شده برطرف شود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه نیز عنوان کرده است که برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم. ما از تلاش‌های عمان برای کمک به بازگشت تمام طرف‌ها به توافق استقبال می‌کنیم. روند دیپلماسی و تبادل پیام‌ها باز است و این روند ادامه دارد. مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم و هیچ برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکا وجود ندارد. این در حالی است که چند وقت پیش در بازار شایعاتی مطرح شده است که قرار است ایران مذاکرات مستقیمی با امریکا داشته باشد.

 بررسی تکنیکالی  شاخص کل بورس  اوراق بهادار تهران

 شاخص  بورس تهران  در این چند وقت اخیر این قدر از نوسان افتاده است که تغییرات شاخص در حد کمتر از هزار واحد نیز برای اهالی بازار سرمایه جذاب و مهم شده است  است. اما چند روزی است که در مورد قرارگرفتن شاخص کل در محدوده‌های حمایتی از منظر تکنیکالی صحبت می‌کنیم و  شاخص کل  همچنان در این اعداد و ارقام ایستاده است. شاخص برای اینکه در مسیر رشد قرار بگیرد باید ارزش معاملاتی بالایی را به خود جذب کند تا بازار جان تازه‌ای را به خود بگیرد.

در حالی که طی چند روز گذشته نقدینگی بازار به سمت خرید پذیره نویسی‌ها سوق داده شد. اظهارنظرهای متفاوت مسئولان برای بازار سرمایه خطرناک شده است. صحبت‌های وزیری که قرار است سیمان و فولاد را از بورس خارج کند به همراه خبر قطع گاز پتروشیمی زاگرس به این دلیل که شرکت ملی گاز (استان بوشهر) و شرکت مبین انرژی خلیج  فارس  صحبت‌های وزیر اقتصاد در مورد فرموله شدن نرخ خوراک را قبول ندارند باعث شده است تا بازار به این حال و روز بد گرفتار شود.

 به هر حال فردا چهارشنبه آخرین روز کاری هفته و روزی که بین دو روز تعطیل قرار گرفته است ممکن است روز جذابی برای بازار سرمایه تلقی نشود اما تنها چیزی که در این جهان ثابت است تغییرات است.

کل

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید