بورس با مازاد عرضه مواجه می‌شود؟

استراحت شاخص کل در کانال جدید/ پیش بینی بازار سهام امروز ۳ دی

کدخبر: ۶۱۷۵۷۳
اقتصادنیوز: بورس تهران روز شنبه معاملات دی ماه را با ثبات شاخص کل بر سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به پایان رساند. آمار معاملات نشان از افزایش صبوری معامله گران دارد.
استراحت شاخص کل در کانال جدید/ پیش بینی بازار سهام امروز ۳ دی

به گزارش اقتصادنیوز، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام تغییرات کمی را پشت سر گذاشتند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 3 دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و 874 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 444 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  2 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 575 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، شرکت حمل و نقل توکا (حتوکا) و شرکت صنایع شیمیایی فارس (شفارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کفرا (شرکت فراورده‌های نسوز ایران)، چفیبر (شرکت فیبر ایران) و کسرام (شرکت پارس سرام) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، شرکت مجتمع تولید سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 31 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 161 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 20 درصدی به 244 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس یکشنبه

در اولین روز معاملاتی دی ماه، شاخص کل بورس تهران روند پرنوسانی داشت. شاخص در دقایق ابتدایی نزول کرد، سپس به سمت بالا تغییر جهت داد اما در نیمه دوم معاملات روند نزولی داشت. به طوری که در نهایت پایین‌تر از سطح روز چهارشنبه ایستاد.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 6 درصدی به 5 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

نمادهای فملی، فولاد، شپنا، حکشتی و رمپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و در مقابل، نمادهای وبملت، فارس و پارس اثر مثبت روی شاخص داشتند.

دیروز شاخص برای دومین روز تعدیل شد و ریزش اندکی را ثبت کرد، اما با این تفاوت که دیروز 60 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن رشد کرد. همچنین ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهارشنبه 15 درصد بیشتر بود.

اما با توجه به افت تقاضا در نیمه دوم معاملات، انتظار می‌رود امروز بازار با مازاد عرضه آغاز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید