ریزش صف‌های خرید سهام

تداوم روند شاخص‌های سهامی در کانال نزولی!/ پیش بینی بازار سهام امروز 7 اسفند

کدخبر: ۶۳۰۵۲۵
اقتصادنیوز: بورس تهران روز شنبه با کاهش تراز شاخص‌ هم‌وزن در کنار ریزش شاخص کل و افزایش ارزش معاملات خرد مواجه بود. خروج پول از سهام در معاملات روز شنبه نیز به نسبت روز چهارشنبه بیشتر شد و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تداوم داشت.
تداوم روند شاخص‌های سهامی در کانال نزولی!/ پیش بینی بازار سهام امروز 7 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افت تراز شاخص کل هم‌وزن و ریزش تراز شاخص کل بود. بازار سهام پس از کاهش ارزش معاملات خرد سهام در روز چهارشنبه بار دیگر با افزایش ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی مواجه است و شدت خروج جریان پول از موقعیت‌های سهامی در معاملات روز شنبه تشدید شده است. بازار سهام روز شنبه با افزایش تراز شاخص‌های سهامی در نیم ساعت ابتدایی همراه بود اما با نزدیک شدن به نیمه معاملات، شاخص‌های سهامی دچار ریزش تراز شدند و در انتهای معاملات تراز کمتری به نسبت ابتدای معاملات به ثبت رساندند.

روز شنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران مشابه روند شاخص‌ کل و هم‌وزن بورس تهران، تماماً قرمز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 29 صدم درصد بود و افت تراز کمتر شاخص کل را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم 36 صدم درصدی نشان از افت تراز بیشتر شاخص کل هم‌وزن داشت. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص هم‌وزن فرابورس با 95 صدم درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با 52 صدم درصد افت تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت فلزات اساسی با 5.5 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت هتل و رستوران با 2.2 میلیارد تومان و صنعت قند و شکر با 2 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با 62.5 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 61.1 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 29.7 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

ارزش معاملات خرد بازار سهام که در تمام پنج روز معاملاتی هفته قبل سطح 3 همتی را تجربه کرده بود؛ در معاملات روز گذشته نیز با وجود افزایش 19 درصدی در سطح 3 همتی قرار داشت و عدد 3 هزار و 724 میلیارد تومان را به ثبت رساند. روند جریان پول حقیقی نیز در معاملات روز شنبه منفی 266 میلیارد تومان بود و چهاردهمین روز معاملاتی پی در پی با کاهش مالکیت کدهای حقیقی بازار سهام را به ثبت رساند.

021204

ارزش صف‌های خرید و فروش سهام نیز که در هفته قبل به سمت صفوف خرید سنگینی می‌کرد؛ در روز‌ شنبه شکسته شد و شاهد پیشی گرفتن صفوف فروش سهام بودیم. روز شنبه ارزش صف‌های خرید با 68 درصد افت به نسبت روز چهارشنبه به سطح 105 میلیارد تومانی رسید و ارزش صف‌های فروش با 19 درصد افزایش تا 223 میلیارد تومان رشد داشت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 20.8 میلیون تومان روز چهارشنبه تا 19.4 میلیون تومان ریزش داشت. شنبه سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش داشت و از 24.4 میلیون تومان به 25 میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت فروشندگاه حقیقی سنگینی می‌کند و به شدت این شکاف افزوده شده است.

پیش بینی بورس دوشنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند نزولی شاخص‌ها در معاملات روز شنبه آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح 3 همتی ارزش معاملات خرد را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت. بازار سهام در هفته قبل از ارزش صف‌های خرید بالایی برخوردار بود؛ در حالی که با توجه افت تراز شاخص کل، با در بسته کاهش عرضه سهام روبرو می‌شد. در روز معاملاتی ابتدای این هفته شاهد کاهش شدید ارزش صف‌های خرید سهام و پیشی گرفتن صفوف فروش بعد از 9 روز معاملاتی بودیم.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 20 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 24 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید