گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام؛

شاخص بورس پولبک کرد؛ سرمایه از بازار خارج شد+ نمودار

کدخبر: ۶۴۴۰۹۴
اقتصادنیوز: در هفته اخیر و همزمان با پولبک شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران از سر گرفته شد و در 4 روز متوالی معاملاتی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم.
شاخص بورس پولبک کرد؛ سرمایه از بازار خارج شد+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته‌ اخیر روند جریان سرمایه در بورس تهران تغییر کرد. در اولین روز هفته 36 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

اما از روز یکشنبه بار دیگر پول حقیقی خارج شد که رقم خروج 119 میلیارد تومان بود. روز دوشنبه نیز 114 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. روز سه‌شنبه 237 میلیارد تومان خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 214 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته 648 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 130 میلیارد تومان بود. 

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد معاملاتی خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پس از خودرو، نمادهای فولاد، ورنا، خساپا و کرومیت در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای حسینا، ثپردیس، فملی، آسیا و تاصیکو بیشترین ورود پول را داشتند. 

روز یکشنبه نیز بیشترین خروج سرمایه به نماد خودرو تعلق داشت و فملی، فولاد، فزر و کرومیت در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر، نمادهای واعتبار، توسن، فنر، وتجارت و نوری بیشترین ورود را داشتند. در روز دوشنبه نیز بیشترین خروج به خودرو، خبنیان، تاصیکو و آریا اختصاص داشت و نمادهای شرنگی، نوری، خساپا، فجهان و فزر بیشترین ورود پول را داشتند. 

روز سه‌شنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد فولاد تعلق داشت و نمادهای خودرو، زاگرس، وغدیر و کرومیت در رده‌های بعدی بودند. بیشترین ورود پول نیز به دعبید، فروژ، فزر، غفارس و غمایه اختصاص داشت. 

در آخرین روز هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد شستا بود. خودرو، وبملت، شبندر و فملی در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر سیلام، کرومیت، وتجارت، پترول و حسینا بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام؛

      اقتصادنیوز: در هفته اخیر و همزمان با تداوم ریزش شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران نیز ادامه داشت.

    کارگزاری مفید