پیش بینی بورس هفته / نگاه بازار به دولت چهاردهم

کدخبر: ۶۴۸۹۷۸
سوال این روزهای فعالان اقتصادی این است که آیا کابینه بعدی دنباله‌ی کابینه ابراهیم رییسی خواهد بود یا شاهد تغییراتی در قوه مجریه خواهیم بود؟ \
پیش بینی بورس هفته / نگاه بازار به دولت چهاردهم

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در هفته اخیر بازار بورس اوراق بهادار تهران تنها در سه روز فعال بود. در روز شنبه شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 463 واحد تنزل کرد و 17 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. روز یکشنبه شاخص 62 هزار و 191 واحد سقوط کرد و 378 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

 روز دوشنبه و پس از شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان معاملات بازار سهام تعطیل بود. 

روز سه‌شنبه محدودیت تغییر قیمت سهام به مثبت و منفی 2 درصد اعمال شد و شاخص هزار و 195 واحد رشد کرد اما خروج سرمایه ادامه داشت که رقم آن 196 میلیارد تومان بود.

روز چهار‌شنبه نیز به علت اعلام تعطیل رسمی به مناسبت تشییع پیکر شهید ابراهیم رییسی، معاملات بازار سهام تعطیل بود.  

بدین ترتیب، در هفته اخیر بازار روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشت و متأثر از تعطیلات رسمی بود. با آنکه انتظار می‌رفت شوک خبر شهادت رییس جمهور، وزیر خارجه و دو مقام رسمی دیگر بازار دچار افت بیشتری شود اما روز سه‌شنبه بخشی از بازار رشد کرد. در بازار ارز نیز شاهد کاهش قیمت بازار آزاد بودیم. در نتیجه نمی‌توان گفت که پس از تعطیلات و در ابتدای هفته بازار واکنش منفی قابل توجهی خواهد داشت. 

از سوی دیگر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد و یک نگاه بازار به تحولات سیاست داخلی است. سوال این روزهای فعالان اقتصادی این است که آیا کابینه بعدی دنباله‌ی کابینه ابراهیم رییسی خواهد بود یا شاهد تغییراتی در قوه مجریه خواهیم بود؟

030301

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی