بررسی آمار وزارت صمت در نیمه نخست سال 99

وضعیت مصوبات سرمایه گذاری خارجی؛ رشد ارزش، افت تعداد + جدول

کدخبر: ۳۶۹۴۷۱
​ارزش مصوبات سرمایه گذاری خارجی در نیمه نخست سال 99 در بخش صنعت، معدن و تجارت 11.5 درصد رشد کرد.
 وضعیت مصوبات سرمایه گذاری خارجی؛ رشد ارزش، افت تعداد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی وضعیت طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه گذاری خارجی در 6 ماهه اول سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده آن است که در نیمه اول سال جاری در مجموع 49 طرح از سوی هیات سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 2 درصدی داشته است؛ طرح های مصوب در مدت مشابه سال قبل برابر با 50 طرح بوده است.

به اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی حجم کل سرمایه گذاری خارجی 850 میلیون دلار بوده که می توان گفت در مقایسه با 762 میلیون و 600 هزار دلار مصوب در مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 11.5 درصدی ارزش مصوبات سرمایه گذاری خارجی در کشور بوده ایم.

افت مصوبات سرمایه گذاری خارجی به لحاظ تعداد در نیمه نخست سال جاری در حالی ثبت شده که در پنج ماه منتهی مرداد ماه مصوبات هیات سرمایه گذاری خارجی هم به لحاظ ارزشی و هم تعداد رشد داشته است. براساس داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در پنج ماه منتهی به مرداد ماه در مجموع 49 طرح موفق به اخذ مصوبه از سوی هیات سرمایه گذاری شده بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 32 درصدی داشته است. به لحاظ ارزش نیز طرح های مصوب در پنج ماه منتهی به مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 37 درصدی را ثبت کرده است.

 

Untitled-9

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید