ارسال بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه ۹۹

کدخبر: ۳۷۵۱۵۶
۱۰۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهرماه تشکیل شده است.
ارسال بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه ۹۹

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تابش با اعلام این خبر گفت: در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و  بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲  مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده داده و جهت سیر مراحل قانونی، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.  

این مسئول میانگین ارزش هر پرونده را ۵۸۹ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دراین بازه زمانی استان تهران با بیش از ۷۰۰۰ مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸۶ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

معاون وزیر صمت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه نیز خاطرنشان کرد: طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۵/۲۰۷ میلیارد ریال، کالای قاچاق موضوع تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۴/۱۷۰ میلیارد ریال و سوخت ها و روغن های معدنی با ۲/۱۰۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند. همچنین لوازم یدکی با ۹/۲۸ میلیارد ریال و  غلات با ۲۷  میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.  

وی همچنین بر ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تاکید و تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند و در غیر این صورت، در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، بعنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیز  به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و  از هموطنان خواست  در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا، مراتب را سریعا با آن در میان گذاشته و  اطلاع رسانی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید