وعده وزیر صمت برای کاهش قیمت فولاد

کدخبر: ۳۷۵۶۸۲
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان خبر داد.
وعده وزیر صمت برای کاهش قیمت فولاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان،عنوان کرد: بهای سیمان به صورت فله و در پاکت در هر تن باید کمتر از ۲۹۰ هزار تومان باشد.

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی  درباره آخرین وضعیت قیمت فولاد و سیمان گفت: با وجود اینکه تولید فولاد و سیمان در کشور بیش از مصرف داخلی است و این دو محصول در صنعت ساختمان سازی، پل سازی، راهسازی و صنایع، مولفه مهمی به شمار می‌آید و صادرات آن‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی نداشته، اما قیمت فولاد از نرخ جهانی بیشتر است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم افزود: 30 میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود، در حالی که مصرف داخلی حدود 15 تا 16 میلیون تن است، از سوی دیگر تولید سیمان در داخل حدود 61 میلیون تن بوده که مصرف کشور حدود 50 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه با وجود استفاده از انرژی یارانه ای، تسهیلات و زمین ارزان، قیمت فولاد نباید از نرخ جهانی بیشتر باشد، اضافه کرد: جلسات متعددی با دو سرپرست قبلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و آقای رزم حسینی وزیر فعلی صمت برگزار شد که فولاد از کیلویی 17 هزار تومان به کمتر از 10 هزار و 500 تومان رسید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت فولاد به کمتر از 10 هزار تومان، از نظراتی که دستورالعمل جدید برای ساماندهی بازار فولاد را تحکمی می‌دانند، انتقاد کرد و افزود: نمی‌توان از بورس سوءاستفاده کرد و تنها بخش کمی از فولاد را به بورس عرضه کرد تا قیمت آن کشف شود و مابقی را در بازار آزاد و بدون توجه به قیمت تمام شده به فروش رساند.

نیکزاد دستورالعمل جدید برای ساماندهی بازار فولاد را مترقی ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس این دستورالعمل، محصول نهایی باید در بورس ارائه شود.

نایب رییس قوه مقننه کشور با بیان اینکه تخریب وزارت صمت برای تدوین دستورالعمل جدید به منظور ساماندهی بازار فولاد، درست نیست، گفت: قیمت فولاد باید کمتر از10 هزار تومان و همچنین بهای سیمان به صورت فله و در پاکت در هر تن نیز باید کمتر از 290 هزار تومان باشد.

وی با بیان اینکه ما صحبت‌های تولیدکنندگان را نیز می‌شنویم، ادامه داد: هر تن فولاد حداکثر 50 دلار ارزبری دارد که با هر نرخ ارزی محاسبه شود، بیش از  1500 تومان در هر کیلو فولاد تاثیرگذاری ندارد.

نیکزاد اهتمام وزارت صمت و همکاری با مجلس در راستای ساماندهی بازار فولاد را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: آقای رزم حسینی باید در جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه خود برای ساماندهی بازار فولاد و سیمان را ادامه دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکره با بخش خصوصی و تولیدکنندگان فولاد و شمش، یادآور شد: این افراد نیز مطرح می‌کنند فولاد باید زیر 10 هزار تومان به بازار ارائه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید