مقابله با قاچاق گوشی‌های لاکچری از طریق رویه مسافری + اینفوگرافی

کدخبر: ۳۷۵۶۸۳
با اجرایی شدن ثبت حضوری تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی گمرک دیگر امکان سوءاستفاده از رویه واردات مسافری وجود نداشته و تطهیر گوشی‌های قاچاق لاکچری از طریق واردات مسافری پایان یافته است.
مقابله با قاچاق گوشی‌های لاکچری از طریق رویه مسافری + اینفوگرافی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که موبایل خود را از خارج کشور تهیه کرده‌اند باید برای ثبت دستگاه، عوارض آن را در گمرک به صورت حضوری پرداخت کنند. با اجرایی شدن ثبت حضوری تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی گمرک و فرودگاه‌ها از مهر‌ماه سال جاری، دیگر امکان سوءاستفاده از رویه واردات مسافری وجود نداشته و تطهیر گوشی‌های قاچاق لاکچری توسط خرید و فروش پاسپورت مسافران سفر‌های خارجی پایان یافته است.

در این خصوص نوید‌رضا کیوانی کارشناس حقوقی با اشاره به اهمیت رعایت تشریفات گمرکی در واردات موبایل به صورت مصافری گفت: قاعده کلی در فرآیند واردات عموم کالاها به طوری است که تشریفات گمرکی تماماً در هنگام ورود کالا به کشور و قبل از عبور از مبادی گمرکی صورت پذیرد. از همین رو، ماده 38 قانون امور گمرکی، خروج کالا از اماکن گمرکی را مستلزم انجام تشریفات گمرکی می‌داند.

به گفته کارشناسان سامانه همتا، واردات موبایل به صورت همراه مسافر می‌بایست با احراز هویت دقیق و تشخیص غیر تجاری بودن و انجام تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود چرا که در غیر این صورت امکان سوء استفاده از اطلاعات هویتی مسافران و ثبت گوشی به نام آن‌ها وجود دارد.

 

موبایل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید