301 پرونده احتکار و اختفاء برای بررسی به تعزیرات ارسال شد

کدخبر: ۳۸۱۱۲۴
با پیگیریهای بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور طی اّبان ماه سال جاری ، 301 انباردار متخلف به اتهام اختفاء ، احتکار و عدم اعلام موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
301 پرونده احتکار و اختفاء برای بررسی به تعزیرات ارسال شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ با توجه به جمع بندی آمارها و گزارشات دریافتی از سوی سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور در آبان ماه امسال ، 13 هزار و 76 مورد بازرسی حضوری از انبارها و سردخانه ها انجام شده که حاصل این  بازرسیها  کشف ، 301  تخلف به ارزش یک هزار و 46 میلیارد و 297 میلیون و 696 هزار و 292 ریال بوده است.

این در  حالیست که ؛ بعداز ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها تاکنون جمعاً بالغ بر 126 هزار و 890 مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا درسطح کشور انجام گرفته و بیش از 2 هزار و 906 پرونده تخلف در همین راستا تشکیل و پرونده متخلفان برای رسیدگی به ادارات کل سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

براساس این گزارش؛ ارزش ریالی این پرونده ها بالغ بر 7 هزار و 918 میلیارد و 856 میلیون و 617 هزار ریال برآورد می شود. که کالاهای اساسی شامل  برنج ، چای ، روغن نباتی،شکر ، تخم مرغ ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استانها را تشکیل می دهد و لوازم خانگی، کالاهای سلامت محور و آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی، لاستیک و قطعات خودرو در ردیفهای بعدی قرار دارد.

خاطر نشان می سازد ؛ این سازمان دربحث مبارزه و برخورد با عوامل احتکار و اختفاء و نیز گرانفروشی، طبق وظیفه ذاتی که قانون گذار برای آن مشخص کرده و به منظور کمک به حفظ آرامش بازار و رفع نیازهای عمومی به کالاهای اساسی در شرایط کنونی ، با بهره گیری از تمام توان بازرسی خود رصد و پایش مستمر واحدهای تولیدی و بررسی موجودی کالا در کلیه انبارها را در اولویت برنامه های حوزه نظارت و بازرسی بازرسان سازمان صنعت،معدن وتجارت استانها قرار داده است و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش هرگونه تخلف در این زمینه با متخلفین به صورت قانونی برخورد می شود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید