مدیرمسوول گروه رسانه ای دنیای اقتصاد اعلام کرد:

چالش های بزرگ اقتصادی کشور به روایت علیرضا بختیاری /صنایع معدنی؛ قطب اقتصادی کشور هستند

کدخبر: ۳۸۳۶۲۸
مدیر مسئول گروه رسانه ای دنیای اقتصاد گفت: ایران به عنوان یکی از پانزده کشور برتر در داشتن منابع معدنی غنی و سرشار، از مزیت نیروهای جوان تحصیل کرده و منابع در دسترس انرژی برخوردار است.
چالش های بزرگ اقتصادی کشور به روایت علیرضا بختیاری /صنایع معدنی؛ قطب اقتصادی کشور هستند

به گزارش اقتصادنیوز، سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار از صبح امروز آغاز به کار کرد.

علیرضا بختیاری مدیرمسوول گروه رسانه ای دنیای اقتصاد در سومین همایش صنایع فلزات غیرآهنی با اشاره به چالش هایی  که اقتصاد در سال جاری با آن مواجه بوده، اعلام کرد: در این سال کشور با اعمال تحریم های ظالمانه از یک سو و همه گیری ویروس کرونا از سوی دیگر مواجه بود که چالش‌های جدی در حوزه اقتصادی به وجود آورد و بر این حقیقت که نیاز کشور توجه به توسعه داخلی است بیش از پیش صحه گذاشت. 

علیرضا بختیاری با اشاره به اینکه دستیابی به دانش روز به منظور استفاده از منابع طبیعی به ویژه ذخایر تجدیدناپذیر به عنوان سرمایه بین نسلی، فراتر از یک نیاز است و حیات اقتصاد کشور و به تبع آن امنیت جامعه بدان وابسته است، عنوان کرد: از این رو اهم اولویت‌های دست اندرکاران شناخت ظرفیت‌ها، بسیج کلیه نیروها، سرمایه گذاری درآمدهای ناشی از فروش منابع زیرزمینی و تامین مالی برای به انجام رساندن پروژه های جاری است.

صنایع معدنی؛ قطب اقتصادی کشور هستند

به گفته بختیاری، در این بین اهمیت حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از قطب‌های اقتصاد کشورمان بر کسی پوشیده نیست. در این حوزه توجه به توسعه اکتشافات، تکمیل زنجیره های تولید، نگاه به مساله محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه منابع آبی کشور، مستند‌سازی داده‌ها و پرهیز از موازی کاری از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی افزود: براساس داده های اعلام شده ایران به عنوان یکی از پانزده کشور برتر در داشتن منابع معدنی غنی و سرشار، از مزیت نیروهای جوان تحصیل کرده و منابع در دسترس انرژی برخوردار است. اموری که با توجه به جغرافیای منحصر به فرد ایران به عنوان حلقه اتصال شرق و غرب می تواند موقعیت ممتازی برای کشور ایجاد کند. اما دستیابی به این مهم جز با شناخت دقیق مسایل، تحلیل واقع گرایانه آنها و رجوع به متخصصین امکان پذیر نخواهد بود. 

به گفته بختیاری، گروه رسانه ای دنیای اقتصاد به عنوان یک رسانه تخصصی و مستقل، توجه به منافع ملی را ضمانت تدوام پیشرفت کشور می‌داند  و از این رو تمامی تلاش خود را معطوف به بسترسازی تضارب آرا و انتقال تجارب به همراه ارایه راهکارهای مستدل برای گذار کشور از گردنه های چالش برانگیز اقتصادی کرده است.

در سومین همایش غیر آهنی ها حضور و مشارکت بیش از 50 شرکت،‌ انجمن و سازمان تخصصی و قریب به 1500 نفر از کارشناسان و مدیران ارشد داخلی در حوزه صنایع غیر آهنی به منظور استقاده و ارتباط دو سویه آنلاین با همایش و دعوت از کارشناسان بین‌المللی،‌ به همراه سخنرانی‌های تخصصی داخلی و بین المللی و میزگردهای حرفه‌ای برای هر کدام از این صنایع با مشارکت حداکثری نقش آفرینان آن حوزه،‌ نمایشگاه جنبی و همچنین نمایشگاه مجازی بر مبنای مهم‌ترین مسایل روز این صنایع؛ اثربخشی بیش از پیش  این رویداد مهم ملی را نوید می دهد.

به منظور برقراری ارتباط مستمر با فعالان و سیاست‌گذاران این حوزه، دبیرخانه همایش به شکل‌ دبیرخانه‌ای دایمی فعال بوده و در طول سال نیز با دایر نگاه داشتن دبیرخانه مجازی، انتشار گزارش‌ها و مقالات تخصصی صنایع غیر آهنی،‌ برگزاری جلسات هم‌اندیشی و سایر اقدامات مربوطه  به شکل پویا و کارآمد؛ مسایل این همایش ارزشمند را رصد و پیگیری خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید