روش های کاهش هزینه برای یافتن نیروی تازه

کدخبر: ۳۸۴۸۰۱
مهم ترین دارایی یک استارت آپ چیست؟ بعضی می گویند مدل کسب وکار و بعضی به سرمایه و مدیریت فکر می کنند.
 روش های کاهش هزینه برای یافتن نیروی تازه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، اما بیشتر افراد یک پاسخ غیرقابل بحث در این باره دارند. آن ها می گویند گروه مهم ترین دارایی استارت آپ است و به دلیل اهمیت گروه است که استخدام نیروی کار تازه هم مسئله ساز است. گروه نقشی کلیدی در کار استارت اپ ها ایفا می کند اما برای استارت آپ هایی که بودجه کافی در اختیار ندارند، استخدام نیروی کار ماهر و با استعداد و تکمیل گروه  یک چالش است.

Eu-startup  در مطلبی به 10 نکته پرداخته که می تواند این چالش را برای صاحبان کسب وکارهای نوپا در سال 2021، آسان تر کند.

1-هزینه های مصاحبه را کم کنید

گاهی در فرایند انتخاب باید صدها رزومه را بررسی کنید تا در نهایت به گروهی افراد برای مصاحبه برسید. با توجه به همه گیری کرونا، مصاحبه در محل کار، گران و پیچیده تر از همیشه است. هم چنین نیاز به حفظ فاصله اجتماعی استرس گزینه های شما را در مصاحبه کاری بالا می برد. به همین دلیل بهتر است از اپلیکیشن های رایگانی مثل واتس اپ، زوم، فیس تایم و اسکایپ برای انجام مصاحبه استفاده کنید.

2-گروه را محدود نکنید

لازم نیست حتما فارغ التحصیلان دانشگاه ها را استخدام کنید. بعضی بدون تحصیل در دانشگاه ها، تجربه کار  با نرم افزارها را دارند و مهارت هایی که شما به آن نیاز دارید را کسب کرده اند. آن ها می توانند مسائل غیر منتظره را حل کنند. به این گزینه ها هم فکر کنید.

3-از فری لسنرها غافل نشوید

بازار فری لنسرها یا آزادکارها، یک فضای کار رقابتی است و رقابت در آن، به نفع کارفرماست. شما می توانید از این فرصت برای دریافت خدمات حرفه ای در پروژه های خاص استفاده کنید. هم چنین با پیدا کردن شناخت کافی از آن ها، برای استخدام دائم هم فرصت سازی کنید. برنامه ریزی و  نرم افزار، طراحی، حسابداری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از آن، از جمله زمینه هایی است که می توانید برای انجام آن با نرخ کمتر، روی نیروهای فری لنسر حساب کنید.

4-افزایش بازدید سایت و نمایش برند را از یاد نبرید

افرادی که تمایل به کار کردن در شرکت شما دارند، اعضای گروه شما را در شبکه های اجتماعی زیر نظر می گیرند، مطالب آن ها را می خوانند و از سایت شرکت بازدید می کنند. آن ها در این فرایند، به برداشتی از فرهنگ و سبک کار در کسب وکار شما می رسند. بنابراین، محتوایی که در شبکه های اجتماعی و وب سایت شرکت  منتشر می کنید، فرصتی برای ارتباط برقرار کردن با نیروهای کاری است که می توانید از آن ها در آینده خدمات حرفه ای دریافت کنید. پیامی که در رسانه های آنلاین شرکت منتشر می کنید باید به طور دقیق روزمره شرکت را منعکس کند و این که به عنوان یک استارت آپ چه اهدافی را دنبال می کنید. انتشار هدفدار محتوا در این فضا به شما کمک می کند با کارکنان آینده خود بهتر ارتباط بگیرید.

5-از همکاران و کارکنان دیگر بپرسید

باید یک پروژه مهم را تحویل دهید و وقت و انرژی کمی برای پیدا کردن نیروی کار مناسب دارید؟ برنامه ارجاع به کارکنان دیگر را فراموش نکنید. در بیشتر شرکت ها، برنامه ای برای ارجاع فرصت های شغلی به کارکنان دیگر وجود دارد. در این برنامه، کارکنان دیگر شخص مناسبی را برای انجام پروژه به شما معرفی می کنند. توصیه آن ها به صرفه جویی شما در  انرژی، زمان و هزینه ها کمک می کند. هم چنین احتمال اینکه این افراد توصیه شده  کار را بپذیرند و بیشتر از دیگران با شرکت همکاری کنند، بیشتر است.

6-برای دورکاری، برنامه ریزی کنید

کمترین مزیت دورکاری، سپری کردن زمان بیشتر با خانواده و کاهش تعامل حضوری با همکاران برای کارکنان است. با همه گیری کرونا و با اتکا به فناوری در سال 2020، بسیاری از استارت اپ ها و شرکت ها مجبور به دورکاری شدند. این تجربه آن ها را این فکر انداخته که نسبت به زمان حضور  کارکنان در محل کار با انعطاف بیشتری تصمیم بگیرند. اگر می خواهید با هزینه کمتر، نیروی کار بهتری استخدام کنید، گزینه دورکاری را در نظر بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید. دورکاری، با توجه به کاهش هزینه های رفت و آمد کارکنان شما، هزینه های شرکت را هم کاهش می دهد.

7-چشم انداز و اهداف را شفاف کنید تا احتمال از دست دادن افراد کمتر شود

کدام یک از افرادی که برای مصاحبه کاری انتخاب کردید، به اهداف و چشم اندازی که برای شرکت ترسیم کردید، باور دارند؟ کارکنانی که اهداف و آنچه انجام می دهند، با اهداف و آنچه شما انجام می دهید، شباهت بیشتری دارد، همان افرادی اند که تعهد بیشتری به کار خود دارند و در دوره های بحرانی به کار خود ادامه می دهند. احتمال استعفای این افراد در دوره تشدید مشکلات کمتر است. هرچه تعداد بیشتری از این کارکنان استخدام کنید، نیاز به استخدام افراد دیگر کاهش پیدا می کند.

8-هر زمان که لازم بود، دنبال کارکنان پاره وقت بگردید

نیروی پاره وقت، یعنی کسی که همه زمان خود را به همکاری با گروه اختصاص نمی دهد. هم چنین نیروی پاره وقت حقوق کامل هم دریافت نمی کند. می توانید از نیروی کار در کشورهای دیگر به طور پاره وقت برای انجام بعضی کارها استفاده کنید و بعد برای همکاری تمام وقت تصمیم بگیرید.

9-از شبکه های اجتماعی خود برای شناسایی سریع تر گزینه ها استفاده کنید

از شبکه ارتباطات اجتماعی برای یافتن نیروی کار استفاده کنید. خبر استخدام را پخش کنید. به طور معمول شبکه ارتباطات حرفه ای شما در شناسایی و توصیه افراد به شما به خوبی عمل می کند. می توانید با این روش هزینه های استفاده از آژانس های کاریابی را کاهش دهید. از کارکنان شرکت بخواهید خبر را در شبکه های اجتماعی در حساب های کاربری خود هم منتشر کنند. استفاده از شبکه هایی مثل لینکدین و ژینگ و دیگر شبکه های اجتماعی، روند کار را سریع تر، آسان تر و ارزان تر می کند.

10-از دیگر امتیازهای یک شغل بگویید

غیر از دستمزد، کارجویان به مسائل دیگری هم توجه می کند. تجربه هایی مثل دوره های آموزشی، وبینارها، کلاس های زبان و کارهای گروهی را به کارکنان خود پیشنهاد کنید. این نشان می دهد شما ارزش کار آن ها را درک می کنید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید