مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت اعلام کرد:

روند بازرسی از اصناف و ثبت 772 مورد تخلف

کدخبر: ۳۸۷۲۷۶
در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در بازه زمانی آذرماه سال جاری 46 هزار و 334 مورد بازرسی از بنگاه های اقتصادی و صنفی انجام و 772 مورد تخلف شناسایی و تشکیل پرونده شد.
روند بازرسی از اصناف و ثبت 772 مورد تخلف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ داریوش قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت تشریح عملکرد سازمان حمایت در قالب اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه به اقدامات صورت گرفته در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی پرونده های تخلف مرتبط با کالاهای قاچاق مکشوفه، بالغ بر 29 هزار میلیارد ریال بوده که به طور میانگین ارزش هر پرونده حدود 38 میلیارد ریال برآورد می شود.

قاسمی افزود: در مدت مورد اشاره استان تهران با 7 هزار و 404 مورد بازرسی و  112 مورد تشکیل پرونده و در نهایت استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه،  بیشترین آمار را در بین 31 استان کشور داشته اند.

وی تصریح کرد: بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات با بیش از 27 هزار میلیارد یال، لوازم یدکی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، سوخت ها و روغن های معدنی با 8/450 میلیارد ریال، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با حدود 3/286 میلیارد ریال و کالای قاچاق موضوع تبصره (4) الحاقی ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 5/144 میلیارد ریال است. 

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت خاطر نشان کرد: در این طرح تمرکز بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر روی کالاهای دارای اولویت همانند روغن‌ خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان، تایر سبک و سنگین، برنج،  لوازم یدکی، محصولات سلامت محور  و ... است و گشت‌های نظارتی  نیز  با هماهنگی و همراهی دستگاه¬های مسئول به شکل هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت به این موارد بیش از سایر موارد توجه خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید